צעד מוסרי. איילת שקד
צעד מוסרי. איילת שקדצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לפיה תוקם ועדת שחרורים מהירה שתדון בניכוי שליש לאסירים שנשפטו לתקופות של 3-12 חודשים - למעט אלימות במשפחה ועבירות מין.

הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד, בה תומך גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, נועדה להביא לייעול מנגנון השחרור על-תנאי הקיים כיום בנוגע לשחרורם על-תנאי ממאסר של אסירים המרצים עונשי מאסר קצרים, שבין 3 חודשים לשנת מאסר.

ההצעה אמורה להקל את העומס המוטל כיום על ועדות השחרורים, לנוכח העובדה שנציבות השב"ס לא הצליחה עד כה לדון באופן יעיל בניכוי שליש מאסירים שנשפטו לתקופות קצרות במיוחד של 3-6 חודשים.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה הערב, "באישור הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית, ועדת החוקה עושה צעד מוסרי חשוב להפסקת העיוות, לפיו בעוד שאסירים שנשפטו לתקופות ארוכות זוכים לדיון בוועדות השחרורים, דווקא האסירים שעברו עבירות קלות יחסית לא טופלו כראוי".

"כפי שאמרתי לא אחת, מדינה מתוקנת נבחנת גם ביחסה לאסירים שהגיעו לכלא לאחר שסטו מדרך הישר. לאחר אישורו הסופי של החוק, אסירים שנגזר דינם לתקופת מאסר קצרה יחסית יזכו לקבל את יומם, כפי שהיה ראוי שיקרה עד היום. אני מודה לח"כ רויטל סוויד על התמיכה במהלך והובלתו בהליך החקיקה בכנסת וכן למחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים על עבודתם המקצועית", הוסיפה שקד.