מחבלי החמאס. מזהירים שלא להגיע למשחקים
מחבלי החמאס. מזהירים שלא להגיע למשחקיםצילום: פלאש 90

חברי הלשכה המדינית של חמאס, בראשותו של מנהיג החמאס איסמאעיל הניה, נועדו לישיבה שעסקה בנושאים העיקריים העומדים על הפרק החל במאבק בישראל וכלה בפיוס הפנים פלסטיני.

בתום הישיבה פרסמה תנועת חמאס הודעה בה היא מברכת על המאמצים להסרת המצור מעל רצועת עזה ומגנה את הרשות הפלסטינית, לטענת חמאס, בגין ניסיונה לסכל את המאמצים האלה בטענה כוזבת לפיה ההקלות הן חלק מ"עסקת המאה" (היוזמה האמריקנית המתגבשת ליישוב הסכסוך הישראלי פלסטיני).

הנהגת חמאס הודיעה על הסכמתה ליוזמת מצרים המעוניינת לקדם מחדש את מאמצי הפיוס הפנים פלסטיני ובמסגרת זו לכנס פגישה נוספת בקהיר בין בכירי חמאס ו'פתח'.

בהקשר זה הבהירה הנהגת חמאס, כי היא נכונה לפעול להשגת פיוס על בסיס של שותפות במאבק ובקבלת ההחלטות. התנאים של חמאס כוללים בין היתר ביטול מיידי של צעדי העונשין שנקטה הרשות הפלסטינית נגד רצועת עזה, רפורמה באש"ף באמצעות בחירות למועצה לאומית פלסטינית חדשה ויישום מלא של הסכם קהיר מ-2011 כעסקת חבילה אחת.

כמו כן, הביעה הנהגת חמאס תמיכה מלאה בזכותו של העם הפלסטיני להמשיך את כל סוגי המאבק הלגיטימי עד לסילוק הכיבוש ומימוש היעדים הלאומיים הקבועים, ברכה על האינתיפאה העממית והודיעה כי תהלוכות השיבה יימשכו.

ירושלים הוגדרה ע"י חמאס "קו אדום" והיא האשימה את ישראל וארה"ב במזימה לפגוע באונר"א כדי לחסל את בעיית הפליטים.