טלפון כשר
טלפון כשרצילום: פלאש 90

הוועדה לפניות הציבור קיימה דיון מעקב אודות אמצעי הזיהוי מול הבנקים ורשויות ממשל לבעלי טלפנים כשרים שאינם תומכים במסרונים כתובים.

יו"ר הועדה חה"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) חזר בפתח הדיון וסיפר על הפניות שהגיעו לוועדה על ידי אזרחים שמחזיקים בידיהם מכשירים כשרים ובגין כך אינם יכולים ליהנות מהשירותים והמידע שניתן לבעלי הניידים האחרים. "השירות הממשלתי, המידע הממשלתי צריך להיות שוויוני לכל האזרחים." אמר.

"חייבת להתבצע 'חשיבה מחוץ לקופסא', למציאת פתרונות טכנולוגיים למענה קולי ברור קליט לאור העובדה שכ-200 אלף טלפונים כשרים נמכרים בארץ בשנה דבר שמשפיע על כ-100 אלף משפחות בישראל".

יוגב שמני מנהל יחידת ממשל זמין במשרד רה"מ אמר כי בשבועיים האחרונים החלו להפעיל מערכת הנפקת סיסמאות קוליות דבר שפותר חלק גדול מהבעיות.

"כל מה שמצריך הזדהות במערכת ממשלתית כמו מען לשינוי כתובת, בדיקת עיכוב יציאה מהארץ, שירותים במערכת הנהלת בתי המשפט לעיון בתיקים משפטיים, כל זה כבר עובד באמצעות סיסמא קולית. לאט לאט אנחנו מצרפים משרדים נוספים כאשר ביטוח לאומי זאת בעיה משום שהם גוף שעובד לאט ולא כפופים אלינו. הם פועלים בעצמם והייתי שמח מאוד שזה ישתנה".

אלי שולשטיין, נציג בנק ישראל, ציין כי כבר לפני כמה חודשים ניתנה ההנחיה לבנקים לאפשר הרשמה באמצעות סיסמא קולית במקום מסרון למכשירים כשרים. וכבר עכשיו זה מבוצע בכל הבנקים בישראל.

יו"ר הוועדה בירך על היענותם של אנשי צוות 'ממשל זמין' למען מחזיקי הטלפון הכשר, כמו גם עבור לקויי הראיה שאינם יכולים לעשות שימוש במסרונים.

בסיום הדיון הביע יו"ר הוועדה תקווה שגם בביטוח הלאומי יצטרפו למהלך, כמו גם גופים פרטיים שאינם מחויבים לכללי השירות הממשלתי. כן יפנה לקופות החולים לשכלל את המערכת לפי תכניות ממשל זמין.