לאחר שנה וחצי - הנשק הוחזר
לאחר שנה וחצי - הנשק הוחזרצילום: iStock

משטרת ישראל השיבה את נשקו של תושב גוש טלמונים כשנה וחצי אחרי החרמתו.

כשבוע לפני הדיון בביהמ"ש פנתה המשטרה לעו"ד אביחי חג'בי והודיעה כי היא שוקלת את החזרת הנשק.

רק יממה לפני הדיון נשקו של התושב אכן הוחזר לו. לפני כשנה וחצי נערך חיפוש בביתו של התושב. בחיפוש מצאו השוטרים כדורים בודדים בחדר הילדים – חלקם בחורים בוגרים אשר סיימו צבא ומשרתים במילואים.

התושב מסר בחקירתו כי לא ידע מעולם על כדורים אלו, לא החזיק בהם, ולא קשור בשום צורה להחזקתם. לאחר תקופה נשלל רישיונו של התושב והוא נדרש להפקיד את נשקו בתחנת המשטרה במהירות, משום 'המלצות המשטרה'.

בערר שהגיש ארגון חוננו למשרד לביטחון פנים על החלטת המשטרה, נכתב על התושב כי הוא "אדם מבוגר, בוגר שרות קרבי בצה"ל, שירת מעל 20 שנה במילואים, מחזיק ברישיון הנשק מעל 25 שנה, ללא כל אירוע חריג". עוד נכתב כי הסיבה לביטול הרישיון היא חיפוש שנערך בביתו של התושב בגין צו חיפוש כנגד אחד מילדיו.

בתשובה שהחזיר המשרד נכתב כי הערר נדחה בעקבות התנגדות המשטרה. בתגובה הגיש הארגון עתירה מנהלית לביהמ"ש המחוזי בירושלים בבקשה לבטל את החלטת המשטרה ולהורות על החזרת הנשק. כאמור, בעקבות העתירה החליטה המשטרה להחזיר את נשקו של התושב.

עו"ד חג'בי מארגון חוננו מסר בתגובה "במשך יותר משנה משטרת ישראל 'מפלשת בבוץ' את מרשי בניגוד לכל הגיון; מתעלמת מבקשותיו ומהבהרותיו לגבי החשדות שיוחסו לו. חבל שמשטרת ישראל מחליטה לשנות את דעתה רק כאשר ישנו חשש להטלת הוצאות על ידי בית המשפט".

בארגון חוננו מספרים כי מדובר בתופעה רחבה, וקוראים לאזרחים הנמצאים במצב דומה - אשר רישיונם לנשק נשלל או לא מאושר והם חשים כי ביטחונם נפגע עקב כך, לפנות בהקדם לארגון ולהיעזר בשירותיו.