נערכים להצתות גם ביו"ש

דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, מספר לערוץ 7 על התמודדות כוחות הכיבוי עם טרור העפיפונים הגורם מידי יום לעשרות שריפות ברחבי עוטף עזה והנגב.

"בשטח יש שריפות רבות, אבל כוחות הכיבוי וההצלה מתמודדים עם זה יפה מאוד, בשיתוף עם הרבש"צים, קרן קיימת לישראל וכוחות צה"ל".

שמחי מציין כי כוחות הכיבוי מצליחים למזער את נזקי השריפה. "לצערי נשרפו דונמים רבים, אבל אפשר לציין ולומר שבשבוע וחצי האחרונים, כמות השטח שנשרף קטנה, בעיקר הודות לפעילות מהירה יותר של כוחות הכיבוי".

"תושבי הדרום, תושבי עוטף עזה, הם אנשים מדהימים שעושים עבודה מצויינת ושיתוף הפעולה הוא מה שמאפשר לנו להתמודד עם השריפות באופן הרבה יותר יעיל ואפקטיבי", מוסיף נציב הכבאות.

שמחי התייחס גם לשאלה האם יש היערכות למצב בו טרור העפיפונים יתפשט ליהודה ושומרון, וענה "אנחנו נערכים כבר כמה חודשים להצתות גם ביהודה ושומרון ועובדים בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות ועם הצבא. אני נמצא פה בביקור בבית אל עם ראש המועצה - וגם פה אם נקים אזורי חיץ, נסביר לאוכלוסיה ונוודא שאין עשבייה שתאפשר את התפשטות השריפה, יחד עם תצפיות וכוחות של מתנדבים רבים שיש ביהודה ושומרון, נצמצם נזקים גם בהצתות".

נציב הכבאות מדבר גם על ההיערכות למצב של רעידת אדמה קשה, לאור רעשי האדמה שפקדו את צפון הארץ באחרונה. "אני חושב שאי אפשר לדעת מתי תהיה רעידת אדמה חזקה, לכן כל אזרחי ישראל צריכים להתכונן לקראת רעידת אדמה. צריך לראות שמתכוננים ויודעים מה לעשות. במקביל יש תהליכים רב שנתיים של חיזוק מבנים, יש לנו יחידות חילוץ מיומנות מאוד, כל הכבאים מיומנים בחילוץ מהרס ואני מאוד מקווה שלא נצטרך להשתמש ביכולות הללו".