תיעוד: כך יורט המל"ט שחדר מסוריהדובר צה"ל

סרן אור נעמן, מפקדת סוללת פטריוט של גדוד 138, היא זו אשר פיקדה על יירוט כלי הטיס הבלתי מאוייש שחדר אחר הצהריים משטח סוריה.

"פעלנו בצורה מקצועית, בלי הססנות וההצלחה הייתה מלאה. היינו במגע רציף כל הזמן על המטרה. אני גאה מאוד בחיילי הסוללה", אמרה.

מפקד ההגנה האווירית, תת-אלוף צביקה חיימוביץ', הוסיף "לאחר תחקיר שקיימתי ניתן לקבוע כי מפקדי ולוחמי הסוללה פעלו באופן מקצועי, תוך חתירה למגע והביאו לתוצאה מבצעית איכותית. מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ערוך לכל אורך גבולות המדינה ואירוע זה מצטרף לאירועים בשבועות האחרונים בהם לוחמי כיפת ברזל יירטו איומים תלולי מסלול בדרום הארץ. בעת הזאת אנו נדרשים לשמר דריכות ומוכנות לכל תרחיש, בכל זירה".

מתחקיר צה"ל עולה כי הכטב"ם הסורי שיורט היום (רביעי) בידי כוחות צה"ל ככל הנראה לא היה חמוש. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר כי טרם ברור אם הכטב"מ חדר לישראל במתכוון, או שמדובר בטעות ניווט.

זמן קצר לאחר היירוט, ביקשה המשטרה מכל כלי השיט הנמצאים באגם הכנרת לצאת מהמים בשל פעילות מבצעית. "ציבור הימאים מתבקש להישמע להוראות כוחות הביטחון", נכתב בהודעה.

לפני כשבועיים שוגר טיל פטריוט לעבר כלי טיס בלתי מאוייש שהתקרב מסוריה לשטח ישראל. לא זוהתה פגיעה במטרה, אך כתוצאה משיגור הטיל התרחק הכטב"ם מאזור הגבול.