שמעון גפסו
שמעון גפסוצילום: פלאש 90

שמעון גפסו, לשעבר ראש עיריית נצרת עילית שלא התנצל על חזונו לייהד את הגליל, מתייחס לחוק הלאום שמקדמת הקואליציה.

"נדמה לי שבצד המשפטי גם מגילת העצמאות לא היתה עוברת כי כתוב שם קודם כל מדינה יהודית ואחר כך דמוקרטית, יחד עם זאת ציונות עושים במעשים ולא בחקיקה", אומר גפסו בשיחה עם ערוץ 7.

''ניתן לייהד את הגליל והנגב ואני מדגיש האזרחים הערבים הם שווי זכויות, אבל הם צריכים לזכור שהם גם יצטרכו להיות שווי חובות. יישוב יהודי צריך לשמור על צביונו ויש הרבה דרכים לעשות זאת ולא באמצעות חקיקה".

הוא לוקח את נצרת עילית כדוגמא לעיר שבה היה ניסיון מוצלח לייהד את המקום אבל היום היא שוקעת מחדש, "ממשלה יכולה להוביל מהלכים לייהוד הגליל גם ללא חקיקה, כפי שנעשה בנצרת עילית בהקמת הר יונה ג' על הגבעות מסביב לנצרת עילית לטובת האוכלוסייה החרדית בעידודם של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר דאז שטייניץ, ונעשו דברים נוספים שהשתיקה יפה להם ואני מקווה שהממשלה תמשיך במאמציה לייהד את הגליל.

''לצערי כיום המגמה בדיוק הפוכה, אתה מסתכל על ספר הבוחרים ומבין שללא התערבות של הממשלה והרשות, נצרת עילית ונצרת יתאחדו ביום מן הימים גם כי לא שמרו על מרחקים גאוגרפיים וגם לא שמרו על הפרדה תרבותית וזה עצוב".

גפסו מדגיש כי הוא סיים את תפקידו בנצרת עילית ואין לו כוונה לחזור, "גם אם היו נותנים לי היום את המפתחות ללשכה והיו מבקשים ממני להיכנס ולהציל את העיר לא הייתי מעוניין. שבע וחצי שנים עשיתי למען המדינה ולמען העיר נצרת עילית עכשיו אני עושה לביתי, לא סיימתי את העשייה הציבורית אבל בקטע של נצרת עילית סיימתי".