תשעה באב
תשעה באבצילום: פלאש 90

חילונים ירוקים, סיעה חילונית שמתמודדת בבחירות לעירייה, קראה לבתי עסק להדביק מדבקת "פתוחים בתשעה באב" על החלונות שלהם.

"בעלי עסקים, פתוחים בתשעה באב? מדבקת 'פתוח בתשעה באב' תביא לכם יותר לקוחות. בואו וקחו אחת! תפסיקו להתעמר בבעלי העסקים ובציבור החילוני. תנו לבתי הקפה, המסעדות והמרכולים להישאר פתוחים בתשעה באב (מתחיל בערב לפני). די עם ההפחדות, האיומים, הדו"חות והקנסות לעסקים שנשארים פתוחים בתשעה באב. אסור לעיריית ת"א לקחת חלק במסע ההזוי של הדתה וכפייה הפוקד את המדינה", כתבו אנשי הסיעה בדף הפייסבוק.

ח"כ מירב בן ארי לא אהבה את הרעיון וגינתה אותו, "שוב אני הליברלית לא מצליחה להבין למה לקרוא לבתי קפה לפתוח בתשעה באב ועוד לחלק מדבקות למה לצפצף על יום שחשוב לרוב גדול בעם? מיותר, רק מוסיף פילוג ושנאה", כתבה.

יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט כתב בחשבון הפייסבוק שלו "שלחו לי את התמונה הזו וסיפרו שיש איזה חבר מועצה שמנסה לקושש קולות דרך שנאת חינם וליבוי שנאה, ואני באמת מבקש שלא להתייחס ספציפית ליוזמה העלובה הזו, אלא רק לומר שאני מסתובב בבתי ספר ובבסיסי צבא ובפריפריה ופוגש אלפי ישראליים בכל שבוע, מכל המגזרים ומכל גווני החברה, ואין לי בכלל ספק: אנחנו יותר טובים מזה. השלט הזה לא מייצג את האווירה שיש בישראל, שהיא מכבדת וסובלנית".

"נכון שתמיד יהיו כאלה שינסו לחרחר ריב לתועלת אישית, ולצערי התקשורת תמיד תאתר את השוליים הללו ותיתן להם חשיפה, אבל עם ישראל אוהב את המסורת שלו ויודע, למרות המחלוקות, להיות ביחד".

"אנחנו בשלושת השבועות, ויש לי בקשה ממכם, ואני מקבל לקחת זאת גם על עצמי: בואו נאיר פנים אחד לשני, בואו נרבה באהבת חינם".