הרב יוסף צבי רימון
הרב יוסף צבי רימוןצילום: אלירן אהרון

הרב יוסף צבי רימון, ראש הישיבה של המרכז האקדמי לב, רב אלון שבות דרום וראש מרכז הלכה והוראה בסולמות מספר לערוץ 7 על קרן יחד שבה הוא חבר.

בראיון מביע הרב רימון התפעלות מהערבות ההדדית שמסייעת לילדים שאיבדו את אחד מהוריהם להמשיך את החיים ולעמוד מחדש על הרגליים.

"זה מדהים ומרגש לפני כמה שנים כשניגש אליי הרב הלל הורוביץ ואמר לי בוא נקים את יחד אמרתי לו שאין לי זמן אבל ככל שנחשפתי יותר הבנתי שיש כאן משהו גדול, אשתי אמרה לי, אתה צריך לעשות את זה ומאז אני כאן ויש דברים מופלאים שקורים".

קרן יחד מונה כבר יותר מ-21 אלף חברים, אשר עוזרים אחד לשני בסכומי כסף משמעותיים, כאשר באחת המשפחות החברות בקרן נפטר חלילה אחד מההורים.

הרב רימון מסביר שמדובר בצדקה חכמה שניתנת רק בזמן אמת, "המצטרפים לא משלמים כסף ורק אם חלילה משהו קורה לאחד מחברי הקבוצה, אבא או אמא שחס וחלילה נפטרו או נהרגו, מתוך דאגה לעתיד הילדים ללימודים לחתונה ועוד אז כל אחד מחברי הקבוצה נותן עשרה שקלים לכל יתום וזה מביא לכך שכל יתום יקבל בין -50 ל-150 אלף שקלים הכספים נסגרים ומיועדים רק לזה. אנחנו רואים כל כך הרבה מקרים של יתומים שזה שינה את החיים שלהם, המון משפחות שזה הציל אותם העמיד אותם על הרגליים זה פשוט נפלא וכל מי שיכול להצטרף עושה זאת לא רק לעצמו ולמשפחתו אלא זו נתינת צדקה איכותית ובשונה מחברת ביטוח שאתה משלם כל הזמן כאן אתה משלם רק אם חלילה משהו קורה".

קרן יחד יוצאת בימים אלה במבצע מיוחד לצירוף חברים נוספים שיהיו חלק מקהילת החסד והערבות ההדדית. 'קרן יחד' שמה לה למטרה לצרף עוד ועוד משפחות ולשמש עזר מרכזי בסיוע שמגיע עד 150,000 ש"ח ליתום.

לשם כך הקרן מקיימת בשיתוף ערוץ 7 שבוע מודעות מיוחד, שמטרתו להביא משפחות נוספות להיות חלק מהמהלך המשמעותי שכל כולו ערבות הדדית.

הרב רימון מוסיף שמדובר בנתינת צדקה חכמה שעוברת ביקורת של חברי ועדה, "יש קבוצה של שמונה אנשים שנפגשת ודנה בפעילות הקרן, מדובר באנשים מאוד עסוקים אני אחד מהם, אנשים מהתחום של עסקים, משפטים וביטוח אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שנפגשים ובודקים כל מקרה לגופו והכסף יוצא רק אחרי שאנחנו נותנים את האישור והכל עובד בצורה הכי שקופה. יש כאן צדקה חכמה עם בדיקה. צדקה שעוזרת ללימודים לחתונה, צדקה שמקלה קצת על מוות או פטירה של אחד ההורים ועוזרת למשפחה. וכעת זה קל להצטרף נכנסים לאתר ממלאים שאלון ומצטרפים".

לפרטים והצטרפות לחצו כאן