ארנון גלעדי
ארנון גלעדיצילום: פלאש 90

ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב ויו"ר סיעת הליכוד בעיר, מסביר לערוץ 7 מדוע מפלגת השלטון לא מצליחה לכבוש את העיר המרכזית במדינה.

"תל אביב שונה מהרמה הארצית. אם ניקח נתונים מהבחירות האחרונות לכנסת, סיעת מרץ קיבלה בתל אביב כ-15 אחוז, ברמה הארצית הגיעה רק ל-4 אחוז, מפלגת העבודה קיבלה ברמה הארצית עשרים ומשהו אחוזים ובתל אביב קיבלה שלושים ומשהו אחוז.

כלומר כשאתה מנתח את נתוני ההצבעה בתל אביב יפו אתה רואה באופן מובהק שהעיר היא עיר בעלת גוון מרכז שמאל. אני לא רוצה להגדיר אותה כמדינה בפני עצמה אבל כעיר, תל אביב יפו בנויה למעשה ממגמות פוליטיות של מרכז שמאלה".

גלעדי מקווה שעוד יגיעו ימים בהם הליכוד יכבוש מחדש את תל אביב, "בבחירות האחרונות למועצה הליכוד קיבל שניים אבל יש חברי ליכוד שרצים גם ברשימות נוספות וכרגע הם הצטרפו לרשימת הליכוד כך ששניים זה לא הכוח היחסי.

"תל אביב היא הקוסמוס הפוליטי של מדינת ישראל בנושאים של תרבות, רווחה וחינוך, וככל שסיעת הליכוד תהיה בתל אביב יותר חזקה כך נוכל להשפיע על סדר היום התרבותי חברתי של תל אביב שהוא שונה מהסדר יום התרבותי חברתי של מדינת ישראל , תל אביב מייצגת יותר את הנושא של השמאל מאשר את הימין".

לדבריו גם ראשי העיר שהיו בעברם חברי ליכוד נבחרו לכס ראשות העיר תל אביב לאחר שהביעו דעות קרובות יותר לשמאל, "שלמה להט (ציץ') היה איש ליכוד שנתמך על ידי הליברלים ופחות על ידי המחנה הימין, עצרת רבין נערכה על ידי צי'ץ עצמו. נכון שגם רוני מילוא היה ראש עיריית תל אביב אבל רוני בא כבר עם אג'נדה של מרכז שמאל. הוא דיבר על עזה וזה מצא חן בעיני השמאל. ממולו היה מועמד אביגדור קהלני איש מפלגת העבודה אבל אז הציבור העדיף לבחור את רוני מילוא ולא את אביגדור קהלני".

גלעדי מקווה שבבחירות הקרובות הימין בתל אביב ישלשל בקלפי מחל, "אני מאוד מקווה שבבחירות האלה יהיה סדר יום שמייצג פחות או יותר את מדינת ישראל ויביא לידי ביטוי את הנושא של העמדות הימניות, הימין בתל אביב זה ליכוד, לכן אני קורא לתושבים להצביע לליכוד, לחזק אותו כדי להביא לסדר היום את הנושאים שאנחנו מאמינים בהם".

ולמרות כל זאת הליכוד מבין שהצבת מועמד לראשות העיר אינה ראלית, "הליכוד לא מציב מועמד לראשות העיר בשלב זה היות והוא בדק וערך סקרים וגם מבחינת תקציבית ומבחינת אלקטורט פוליטי הוא לא מציב מועמד לראש עיר. אנחנו נציג סדר יום ליכודי ימני של מדינת ישראל ואני מקווה שתושבי תל אביב יצביעו בסופו של דבר לליכוד".