אריה קינג
אריה קינגצילום: אלירן אהרון

בוועדת הפנים של הכנסת נערך אתמול (רביעי) דיון שעסק בהיקפי הבנייה הבלתי חוקיים במגזר הערבי ברחבי הארץ.

במהלך הדיון הדגיש יו"ר סיעת מאוחדים, חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג העוסק בגאולת אדמות במזרח בירושלים, כי ישנה עלייה מתמדת בהיקפי הבנייה הבלתי חוקית בקרב ערביי מזרח העיר.

"הערבים במזרח ירושלים מצפצפים על רשויות האכיפה ועל גורמי הפיקוח בעיריית ירושלים, חוגגים בבנייה בלתי חוקית ואין מי שיעצור אותם. ראש העיר ברקת טען שאם נקדם לערבים בירושלים בנייה חוקית, הם יפסיקו לבנות באופן בלתי חוקי, אך המציאות מוכיחה אחרת - עיריית ירושלים קידמה בניית 50 אלף יח"ד לערבים בבירה, שזהו נתון גבוה משמעותית ממה שאושר ליהודים, ועדיין הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי ממשיכה בהיקפים עצומים והופכת לאסון בלתי הפיך בירושלים", דברי קינג.

לגבי ההאשמות המופנות כלפי המשטרה אומר קינג כי "אני מכיר את הטענות הנשמעות כלפי המשטרה שלא מסייעת לאכוף את צווי ההריסה והפסקות הבנייה. בשיחה שערכתי עם השר ארדן ועם מפקדים בכירים בירושלים, נאמר לי כי המשטרה מוכנה לסייע בכל מה שצריך כדי לקיים את החלטות בית המשפט הנוגעות לצווי הריסה למבנים בלתי חוקיים".

לבסוף, הציג קינג את עיקר הבעיה: "אין שקיפות. אנו נמצאים כיום במצב שצווים לא נאכפים ואנו, נבחרי הציבור ותושבי ירושלים לא יכולים לדעת, מה גרם לכך שהצווים לא מומשו".