קיש נגד מנדלבליט: "נשים סוף לביזיון"

ח״כ אמיר אוחנה (הליכוד) תוקף אחר הצהריים (חמישי) את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהחליט שלא לשלוח את נציגיו לוועדת הפנים, לדיון על התלונות נגד ניצב בדימוס רוני ריטמן, מפקד להב 433.

''‫היועץ המשפטי לממשלה הגזים: ‬הכנסת היא הציבור - והיועץ הוא משרת ציבור. בהחלטתו שלא לשלוח את נציגיו במפגיע לוועדת הפנים, הוא פגע בציבור ובעצמו", אמר אוחנה.

ח"כ אוחנה, יו"ר הוועדה לניסוח חוק הלאום, הודיע כי ''עד שלא יוסדר העניין עם חברי ח"כ יואב קיש‬⁩ - לא אאפשר ליועמ"ש או לנציגיו לדבר בוועדה בראשותי ואני קורא לחבריי יו״רי הוועדות לנהוג כך".

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב איש (הליכוד) הודה לח"כ אוחנה על החלטתו למנוע ממנדלבליט או מנציגיו לדבר בוועדת חוק הלאום. "מי שלא מכבד את הכנסת אזי הכנסת לא תכבד אותו. אני קורא לשאר ראשי הועדות בכנסת לנהוג כך. יש משמעות פרלמנטרית לזלזול בוועדות הכנסת", אמר קיש.

כזכור, ח"כ קיש תכנן לכנס היום ישיבה של הוועדה, בעקבות טענה של ניצב רוני ריטמן ולפיה פתיחת החקירה הפלילית נגד ראש הממשלה נתניהו הושפעה מכך שגורם כלשהו נשלח לטפול על ריטמן האשמות בהטרדה מינית של קצינה בכירה במשטרה.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, טען כי הדיון בוועדת הפנים יפגע בחקירה נגד ראש הממשלה והנחה את נציגי מערכת אכיפת החוק - פרקליטות המדינה, משטרת ישראל ומח"ש - שלא להתייצב לדיון שזימן ח"כ קיש.