צבע
צבעצילום: יח"צ

כדאי לדעת כי המחיר לצביעת הבית משתנה בהתאם לגודל הדירה, מספר החדרים, מצב הקירות, כמות הצבעים ואיכותם, עבודות צבע נלוות כמו תקרה, משקופים ודלתות, הכנת הקירות, מורכבות העבודה, מספר אנשי צוות ועוד. גם הניסיון המקצועי משפיע על המחיר, ובמידה ומעוניינים בעבודות צבע מיוחדות כמו שליכט וצביעה דקורטיבית, העבודה מתייקרת.

צביעת קיר אחד, חדר שלם או כל הבית

יש הבדל משמעותי בין עבודת צבע קלה יחסית כמו צביעת קיר בסלון בגוון אחד לבין צביעת כל הבית. כאשר מבררים מהי עלות צביעת הבית יש לספק לצבעי נתונים כמו גודל הדירה ומספר חדרים, כאשר העלות הממוצעת לצביעת דירה בת 3 חדרי שינה, סלון, אמבטיה ושירותים היא כ-4,000 ₪, העבודה אינה כוללת צביעת משקופים, דלתות ותקרה. חשוב לציין כי מחיר זה אינו משקף עבודות צבע מיוחדות, לרבות החלקת קירות, שליכט, צביעה דקורטיבית וכדומה.

העלות של צביעת קיר בסלון או בחדר שינה היא כמה מאות שקלים בלבד, במידה ומעוניינים בצביעה מיוחדת או שהקיר נמצא במצב רעוע ויש לתקן אותו ולהכינו לקראת הצביעה, המחיר יהיה גבוה יותר.

עלויות נלוות בעבודת צבע

תמחור עבודות צבע משתנה מלקוח ללקוח, אמנם יש מחירון כללי המשקף את המחירים הממוצעים לעבודת צבע, אך כמעט כל לקוח זקוק לשירותים נלווים, למשל צביעת תקרה, משקופים, החלקת קירות, תיקון חורים וסדקים וכיוצא בזה.

ככל שהעבודה מורכבת יותר כך הצבעי ידרוש מחיר גבוה יותר מעל המחירון, לדוגמה עלות צביעת דלת ומשקופים היא כ-250-300 ₪, עלות צביעה דקורטיבית של קיר אחד בסלון או בחדר השינה עשויה להגיע ל-250 ₪ למ"ר, צביעת מעקה מתומחרת לפי 60-80 ₪ למטר וכך הלאה.

לכן, כאשר מבקשים הצעת מחיר לצביעת הבית חשוב לציין מראש עבודות צבע מיוחדות, למשל צביעת קיר בסלון בגוון מטאלי או באמצעות שליכט צבעוני, צביעת תקרה, מעקות, סורגים, מדפים, דלתות וכדומה.

עבודה עם אחריות

ישנם צבעים רבים המציעים מחיר נמוך ממחירי השוק כדי לפתות לקוחות, אך כאשר העבודה מתחילה הצבעי בא בדרישות לתוספת מחיר בגלל מורכבות העבודה ודרישות שונות של הלקוח. כדי להימנע מסיבוכים מיותרים, מעיכובים בעבודה ומהוצאות בלתי צפויות, מומלץ לתאם את עבודת הצבע בביתכם רק עם צבעי מקצועי ואמין כמו זיו החביב.

זיו החביב מתחייב לעבודות צבע איכותיות וברמה אחת מעל כל המתחרים, הוא מעניק ייעוץ מקצועי לפני תחילת העבודה, ולאחר תאום צפיות עם הלקוח ובדיקה מצב הנכס וקירות הבית, הוא מכין הצעת מחיר מסודרת.

חשוב להדגיש כי עלויות צביעת הבית משתנות מדירה אחת לאחרת, ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על עלות ומורכבות העבודה, כמו חומרי הגלם, כתמי עובש ופטריות שיש לטפל בהם במיומנות, עבודות איטום לפני הצביעה ועוד.