גאים לסייע בהסרת המחסומים
גאים לסייע בהסרת המחסומיםצילום: עלה

צעירות דתיות עם מוגבלות חיפשו עד היום מסגרת שתאפשר להן גם להתפתח מבחינה רוחנית וגם לשרת את המדינה.

עמותת 'עלה', המנהלת ארבעה מרכזי שיקום לאנשים עם מוגבלויות, החליטה להרים את הכפפה ולענות על הצורך באמצעות תוכנית מעבר לחיים עצמאיים, לנערות עם מוגבלויות המסיימות י"ב ופונות לשלב הבא.

תוכנית ''עלי'' מיועדת לבנות מהמגזר הדתי בגילאי 18-25 עם לקויות למידה, אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית ושיקום. התוכנית תפעל בקרית החינוך גבעת וושינגטון, במימון משרד הרווחה, בשיתוף פעולה עם מדרשת אורות עציון בראשות הרב עוזי ביננפלד ובליווי מקצועי של עמותת ''עלה''.

לבנות התוכנית תוצע תוכנית המשלבת שירות לאומי, שילוב בתעסוקה, לימודים תורניים, תוכנית פנאי אישית ודינמית, הכשרה לחיים עצמאיים ומגורים במסגרת מדרשת אורות עציון. התוכנית תותאם לכל אחת מהבנות באופן אישי ותיתן מענה ליכולותיה ורצונותיה.

יושם דגש רחב על תוכניות כגון אורח חיים בריא, סנגור עצמי, יצירת חיי חברה בקבוצת השווים, בחירת אופק תעסוקתי ופיתוח מיומנויות עצמאיות בכל כישורי החיים.

מנהלת מרכז ''עלה'' בגדרה שגם תעמוד בראש התוכנית, נעמה סודקביץ', אמרה כי "אנשים עם מוגבלות הם חלק מהחברה הישראלית. כמומחים לטיפול ושיקום אנשים עם מוגבלויות, אנחנו מכירים את המקרים המורכבים ביותר ויודעים לתת מענה לכל דייר ומטופל.

"כחלק מתפיסת השילוב של אנשים עם מוגבלויות בקהילה, אנו גאים להשיק תוכנית חדשה שתיתן מענה לבנות צעירות שעד היום לא קיבלו מענה איכותי. אנו רואים לנגד עינינו את חשיבות השתלבות הנערה במסלול התפתחותי תואם גיל ותרבות וגאים לסייע בהסרת המחסומים", אמרה סודקביץ'.