משה יעלון
משה יעלוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לשכתו של השר לשעבר משה (בוגי) יעלון מגיבה לאירוע אמש בגבעת שמואל במהלכו התעמתה משפחת אזריה עם השר במהלך דבריו בבית הכנסת 'רינת הדר'.

"אמו, אביו ואחותו של אלאור אזריה התיישבו במופגן בשורה הראשונה, המתינו לסיום דבריו של יעלון ובשלב השאלות ניתנה לאמו של אזריה זכות הדיבור הראשונה", מסר יועץ התקשורת של יעלון.

"לא שאלות נשאלו שם, אלא סדרת התקפות קולניות, שקריות וארסיות שביזו את בית הכנסת, את עשרות באי הכנס ואת בני המשפחה עצמם כשהפרובוקציה מתועדת על ידם כפי שתכננו מראש.

יעלון הביע שמחה על ההזדמנות להשיב לטענות חסרות היסוד שחזרו על עצמן, טענות המבוססות על 'עובדות אלטרנטיביות' שלא לומר שקרים, אך כל ניסיונותיו להשיב ולהציג בפני בני המשפחה את העובדות האמיתיות הופרעו בחוצפה ובחוסר נימוס, עד כדי כך שמשתתפי הכנס ביקשו מבני המשפחה לעזוב את המקום תוך שהם מגנים את התנהגותם, סגנון דבריהם וביזוי בית הכנסת. בני משפחת אזריה לא באו לשמוע תשובות, הם באו לבצע פרובוקציה ולהשמיע בלבד".

יעלון הדגיש בפניהם כי הם מנוצלים באופן ציני על ידי גורמים שעושים עליהם עד היום הון פוליטי והביע צער על כך. לכל אורך הארוע, שנמשך דקות ספורות יעלון היה קשוב, סבלני מאד ואמפטי אך לא זכה לקשב ממבצעי הפרובוקציה, טוען דוברו של יעלון.

"באירוע לא היתה כל אלימות והכנס נמשך על פי התכנון עד לסיומו המוצלח. יעלון מודה לקהילת בית הכנסת 'רינת הדר' על ההזמנה והארגון וכמובן על התמיכה החד משמעית״.