ארכיון
ארכיוןצילום: ערוץ 7

חבר מועצת עיריית לוד, עבד אזברגה, קורא לערביי העיר שלא למכור את בתיהם שבשכונות המעורבות ליהודים.

''כשתחשוב על מכירת ביתך ברמת אשכול (שכונה בלוד - עב"פ), תזכור שמהכסף שאתה מקבל לא תוכל לקנות בית אחר לך ולמשפחתך בשכונה אחרת", אמר אזברגה בתגובה לקמפיין של הגרעין התורני בלוד הקורא למשפחות דתיות לגור ברמת אשכול.

אזברגה פרסם את הסרטון שהופק במסגרת הקמפיין והציע לערביי לוד ''לזכור גם את ההסתה נגד מכירת בתים לערבים''. בסיום הפוסט שפרסם קרא חבר המועצה הערבי ''אל תוותרו על הבתים שלכם!''.

עמיחי לנגפלד, חבר מועצת העיר לוד מטעם "הבית היהודי", הגיב לאזברגה בדף הפייסבוק שלו וכתב "גזען קטן. תחפש את כל המילים הכי יפות ונחמדות שיש, הן לא יסתירו את הגזענות שנשפכה ממך תמיד, והיום במיוחד.

''זו הסיבה לכך שאתה וחבריך לא באמת ראויים להיות שותפים להנהגה", תקף לנגפלד. ''האחריות שלנו לכל תושבי העיר היא העוגן של המגזר ולא הפוסטים הגזעניים שלך''.

אזברגה השיב ללנגפלד, ''אין עניין להגיב לך באותן מילים, אני מעביר מודעות חשובה - שמשפחות לא ימצאו את עצמן ברחוב. אני לא גזען, אני אחראי להעביר מסרים לציבור הלודאי. בעיית הדיור היא קריטית בלוד אצל התושבים הערבים''.

נעם דרייפוס, מנכ״ל העמותה המובילה את הפעילות היהודית ברמת אשכול, מסר בתגובה כי ״הפעילות של חברי הקהילה בשכונה היא פעילות מבורכת שגם התושבים הערביים מברכים עליה. בשנים אלו מחירי הדירות של כלל התושבים בשכונה זינקו בלמעלה מ-100%.

״הוקמו עשרות וועדי בתים משותפים והחזות והנראות של חדרי המדרגות והשטחים הציבוריים השתנוו לבלי הכר. טוב יעשו חברי המועצה אם יעודדו כניסה של עוד ועוד משפחות מהציונות הדתית לתוך השכונה כי נראה שזו הדרך המהירה והטובה ביותר לשיקום והבראה של שכונה שבמשך עשרות שנים רק הלכה והתדרדרה והיום הינה שכונה בצמיחה שעיני כולם נשואות אליה״, הוסיף.