השר בנט בשדרותהלל מאיר/TPS

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), חבר הקבינט המדיני ביטחוני, ביקר הערב (ראשון) בבית משפחה בשדרות שביתה נפגע מרקטה שנורתה מעזה.

״תושבי שדרות ועוטף עזה זכאים לביטחון כמו כל אזרח במדינת ישראל. אנחנו נתנגד לכל הפסקת אש שמאפשרת לחמאס להתחמש מחדש לקראת עוד סבב. זו לא הפסקת אש, זה שובר חינם לעוד ועוד סבבים", אמר בנט.

''תושבי שדרות והעוטף אומרים לנו ׳אנחנו מוכנים להכיל אם אתם תפתרו את הבעיה׳. לכן, כל מיני הפוגות למען חמאס לא מקובלות עלינו. זו לא הדרך. הדרך היא רק של עוצמה, רק של טיפול יסודי בחמאס'', הוסיף יו"ר הבית היהודי.

מוקדם יותר היום נערכה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב, במהלכה הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך במדיניות התגובה שהחלה ביממה האחרונה כלפי כל סוג של תקיפה מרצועת עזה.

על פי ההנחייה, תהיה תגובה צבאית זהה לכל מקרה של תקיפה באמצעות רקטה, שיגור עפיפון או בלון תבערה והיא תכלול תקיפה ישירה של המשגרים, ולא בסמוך אליהם. עם זאת, הוחלט שלא לתקוף ישירות במקרה שהמשגרים יזוהו כילדים.

במקביל, צה''ל תגבר הערב את סוללות כיפת ברזל במרחב גוש דן והדרום, והתבצע גיוס מילואים נקודתי לתגבור מערך ההגנה האווירית.

בהודעת דובר צה''ל נאמר כי ''צה"ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל וערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על-פי הערכת המצב והצורך המבצעי''.