באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

אחרי 20 שנה, נבחרת צרפת שוב אלופת העולם בכדורגל. הישג השיא של נבחרת קרואטיה הושג במונדיאל 1998, אז סיימה אותו במקום השלישי והמכובד כשהפסידה בחצי הגמר לנבחרת צרפת, שסיימה את הטורניר הביתי ההוא עם תואר האלופה. הערב (ראשון), שוב גברו הצרפתים על הקרואטים, ושוב סיימו עם תואר האליפות היוקרתי.

בתום משחק כדורגל מהגדולים שראינו במעמדים הללו בשנים האחרונות, ובכלל במשחקי גמר המונדיאל מזה שנים רבות, ניצחה נבחרת צרפת את נבחרת קרואטיה בתוצאה 4:2, במשחק שייכנס לספרי ההיסטוריה.

רגע האמת של הכדורגל העולמי הגיע הערב (ראשון) אל סיומו, כשלאחר למעלה מחודש של משחקים נבחרת צרפת היא שיצאה עם התואר הנכסף וכשידה על העליונה. המשחק הערב היה גדוש בהיסטוריה, מהשער הראשון שהובקע, דרך השער השלישי ועד לכמות השערים. ללא ספק, גמר היסטורי.

הצרפתים שקיוו לשחזר את הזכיה ההיסטורית שלהם מ-1998 פתחו דווקא רע את המשחק כשהקרואטים היו עדיפים עליהם בכל פרמטר, וכבר ראו כיצד שוב זה קורה להם - הפסד בגמר המונדיאל, כמו הגמר ההוא מ-2006 מול איטליה.

למזלם, הקרואטים לא ניצלו את השליטה שלהם בכדור, ובדקה ה-18 הכניסו את הכדור לשער הלא נכון. היה זה כשמנדז'וקיץ' הכניס כדור חופשי לשערו שלו, ועשה בכך היסטוריה ראשונה הערב, כשהיה זה השער העצמי הראשון במהלך טורניר גביע העולם בכדורגל אי פעם.

גריזמן רודף אחרי הגביע הערב
גריזמן רודף אחרי הגביע הערבצילום: רויטרס

הקרואטים שבכל משחקי הנוק-אאוט במונדיאל הנוכחי נכנסו לפיגור ויצאו מהם עם ניצחון, כמעט ועשו זאת גם הפעם כשבדקה ה-28 פרישיץ', כובש שער השיוויון במשחק חצי הגמר מול אנגליה, השווה גם הפעם עם שער יפייפה לרשת הצרפתים, אך כעבור 10 דקות נרשמה היסטוריה שניה במשחק ודווקא לרעת הקרואטים.

היה זה כשלראשונה במעמד גמר המונדיאל, נעשה שימוש במצלמות בכדי לפסוק בעיטת עונשין מ-11 מטרים לזכות הצרפתים, ששוב זכו מההפקר כשגריזמן כבש בקלילות את השער השני לזכות הטריקולור.

נגמר? לא כל עוד זה תלוי בצרפתים ברי המזל. הקרואטים שוב שלטו, ושוב לא השכילו לנצל זאת והצרפתים אמרו תודה בפעם השלישית. כדור תועה הגיע לפוגבה שעמד מחוץ לרחבה, ואחרי שנבלם בפעם הראשונה, בפעם השניה הכדור שבעט הלך פנימה וצרפת עלתה ליתרון מבטיח בדמות 3:1 עם שער נוסף בדקה ה-59.

כעבור 6 דקות בלבד שוב צרפת כבשה ורשמה היסטוריה נוספת - כשהכובש הלא הוא קיליאן אמבפה, הכוכב הגדול של נבחרת צרפת, הפך לצעיר ביותר שכובש בתולדות טורניר גביע העולם בכדורגל. 4:1 מדהים לנבחרת צרפת. קרואטיה כבר החלה להישבר.

גם טעות קשה של הוגו לוריס, שוער צרפת שעזרה למנדז'וקיץ' להיכנס גם הוא אל ספרי ההיסטוריה עם שער, כשהפך לראשון בתולדות הטורניר שכובש במעמד הגמר שער עצמי ושער לזכות נבחרתו, לא עזרה לקרואטים שיסתפקו בהישג הגדול ביותר שלהם אי פעם - המקום השני והמכובד בטורניר גביע העולם. שיפור של מקום אחד שהושג במונדיאל 1998, גם אז הפסידו בחצי הגמר לאלופה הצרפתית.

שחקני צרפת חוגגים את הניצחון, הערב
שחקני צרפת חוגגים את הניצחון, הערבצילום: REUTERS/Carl Recine

אחרי שהגיעו אל גמר היורו לפני שנתיים כפייבוריטים מול נבחרת פורטוגל וסיימו רק כסגנים, היום הצרפתים שהגיעו שוב פייבוריטים לא כשלו, במשחק שייכנס לדפי ההיסטוריה כשנכבשו בו כמות השערים הגדולה ביותר בשלב זה מזה 38 שנים.

צרפת משחזרת את ההישג הגדול מלפני 20 שנה, עם זכיה באליפות העולם. לא במשחק גדול במיוחד, אך עם הרבה תכליתיות ויכולות אישיות. אחרי שעברו את ארגנטינה, אורוגוואי ובלגיה, אין יותר מגיע מלנבחרת צרפת.

צפו בחגיגות מצרפת בשידור ישיר: