מה יהיה בעזה בעוד עשרות שנים?

ראש מועצת שער הנגב אלון שוסטר, אלוף (מיל') ח"כ אייל בן ראובן וח"כ לשעבר צבי הנדל השתתפו בצהריים (שני) בפאנל בהנחיית העיתונאי קלמן ליבסקינד במסגרת כנס קטיף הנערך היום.

במהלך הפאנל, לפני 400 איש שישבו בקהל, הפתיע שוסטר כשאמר, "לו היו שואלים אותי אז בזמן ההתנתקות ומציגים לי את המחירים שיש היום אז אני מניח שהייתי אומר שלא לצאת".

עוד הוסיף שוסטר, "במסגרת הרצון ליצור שיח וקירוב לבבות למדתי את הנרטיב של הגירוש. זה צלקת אצל הרבה אנשים".

חבר וועדת חוץ ובטחון חכ אייל בן ראובן התייחס למשימות הצפויות לצבא ואמר כי לתפיסתו אנחנו צריכים להיות הכי חזקים כדי שכאשר נהיה מותקפים ננצח בלי שאלה, "בלבנון השנייה לא ניצחנו. בצוק איתן לא ניצחנו ותפקידנו לנצח במלחמה הבאה".

עוד הוסיף בן ראובן כי לדעתו אין ברירה אלא לנהל שיח עם חמאס "אני שואל קציני צבא מה צריך לעשות בעזה, הם מדברים על הומניטרי, ביוב, אוכל, מים. עם מי מדברים בסופו של דבר? דרך גורם שני ושלישי? עם 'האויבים שלנו בחמאס'".

בן ראובן הוסיף, "מותר להתווכח ונכון להתווכח אבל תמיד לזכור: אנחנו עם אחד יהודי דמוקרטי שחי במדינת ישראל".

ח"כ לשעבר צבי הנדל אמר כי לדעתו יש 2 פתרונות בלבד לרצועת עזה האחד הוא מעבר של הרצועה למצרים והשני - חזרה של ישראל. "כל פתרון אחר לא הגיוני. הרי ברור לכולם שלא יהיה גשר שיחבר בין עזה ליו"ש, הרצועה היא בעיה עצמאית". הנדל גם קרא לחסל את חמאס כי הוא גורם מפריע.