ח"כ יהודה גליק
ח"כ יהודה גליקצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שניה ושלישית פה אחד את הצעת החוק של ח"כ יהודה גליק, ומשנת הלימודים הבאה יחוייבו מוסדות החינוך בהחזקת תכשירי אפינפרין לטיפול חירום בעת תגובה אלרגית.

כמו כן, נקבע כי שר הבריאות בהתייעצות עם שר החינוך ושר העבודה והרווחה יקבע תקנות בנוגע למינון התכשיר שיש להחזיק, מיקומו, השילוט הנדרש להצבה, תנאי האחזקה של התכשיר, וסדר הפעולות בעת חשד למקרה של אלרגיה מסכנת חיים במוסד החינוך.

הצעת החוק תחול גם על מעונות יום וצהרונים. מדובר בהצעת החוק הראשונה של חבר הכנסת גליק שעוברת קריאה שניה ושלישית ונכנסת לספר החוקים של מדינת ישראל.

ח"כ גליק אמר לאחר ההצבעה, "מדובר בחוק שעלותו נמוכה והוא מציל חיים. יש צורך להחיל את החוק גם על מסעדות ובתי מלון, שבהם כבר היו מקרי מוות כתוצאה מתגובה אלרגית ואני מקווה שזהו צעד ראשון בדרך לשם".

חברת הכנסת לשעבר יפעת קריב, הוסיפה כי "כאימא לילד שהיום הוא חייל ואלרגי לחלב אני פעילה כבר שנים בתחום האלרגיות למזון".

"מדובר בחוק מציל חיים, שמטרתו להגן על ילדים ובני נוער הסובלים מאלרגיה למזון, החקיקה קיימת בעולם המערבי והגיע הזמן שתחוקק גם בישראל. אני מודה לידידי יהודה על שקידם את החוק הזה מתוך מחוייבות להצלת חיים. היום, אלפי ילדים והורים ברחבי ישראל יוכלו להרגיש בטוחים יותר במוסדות החינוך שלהם", סיכמה קריב.