צעדת השנה שעברה
צעדת השנה שעברהצילום: גרשון אלינסון

משרד החוץ הפלסטיני פרסם הודעה בה הוא מגנה את הכוונה לקיים את צעדת ליל תשעה באב סביב חומות העיר העתיקה, מסורת אותה מקיימת תנועת 'נשים בירוק' מזה 24 שנים.

בהודעתו קובע משרד החוץ הפלסטיני כי מדובר ב"צעדה הפרובוקטיבית", שנועדה "לממש את הריבונות על ירושלים, בירת הנצח של ישראל, ולאחד את העיר כבירת ישראל, זאת בחסות ובהשתתפות של מספר אישי ציבור ישראלים".

בהודעה נכתב עוד כי "מצעד זה הוא המשך של המדיניות הקיצונית השלטת בזירה הפוליטית בישראל ובקרב המתנחלים, במיוחד מאז הצהרתו מבשרת הרע של טראמפ לגבי ירושלים, העברת השגרירות האמריקאית לעיר, הייהוד המתמשך של עיר הקודש והפרדתה מסביבתה הפלסטינית". לדבריהם המהלך "מונע את הקמתה של מדינה פלסטינית בת-קיימא, שהיא ריבונית ובעלת טריטוריה, עם ירושלים המזרחית כבירתה".

הפלסטינים קוראים בהודעתם לקהילה הבינלאומית "לפעול מיד להגן על מה שנותר מאמינותה, ליישם את החלטות האו"ם הרלוונטיות ולנקוט באמצעים כדי לאלץ את מדינת ישראל לציית לחוק הבינלאומי ולרצון הבינלאומי לשלום".

"העובדה שישראל אינה מחוייבת לתת דין וחשבון על התנהלותה האגרסיבית והפרובוקטיבית מעודדת אותה להמשיך ולבצע הפרות ופשעים נוספים ולהתמיד בבידוד האלים של ירושלים הכבושה ומקומותיה הקדושים", נכתב בהודעה.

מתנועת 'נשים בירוק', העומדת מאחורי הצעדה, נמסר בתגובה: "צעדת ליל תשעה באב נועדה לחזק את ריבונותנו בעיר הנצח, בירת ישראל, ירושלים. אנו מודים בהזדמנות זו לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על התמיכה במגמה זו. אנו גאים בכך שצעדה זו מהווה נדבך נוסף במהלכים לסיכול הקמתה של מדינת טרור פלשתינית בלב הארץ, כפי שהם עצמם טוענים. מהלכי הריבונות בירושלים מצטרפים למהלך הכולל עליו אנחנו עמלים להחלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון״.