כפר התימנים
כפר התימניםצילום: הלל מאיר/TPS

שמונה יהודים אמריקנים המבקרים בארץ במסגרת פרויקט "תגלית" נטשו את הסיורים הקבוצתיים לאחר ששוכנעו ע"י פעילי שמאל קיצוני שהצדק נמצא בצד השני של המתרס הפוליטי.

ביום ראשון האחרון, בזמן שקבוצת ''תגלית'' סיירה בעיר דוד , נטשו אותה שישה מחבריה והלכו לבקר משפחה ערבייה שעומדת בפני פינוי מביתה, במזרח ירושלים. שני חברים בקבוצה אחרת הצטרפו אליהם.

אחד מחברי הקבוצה, האל רוז, צילם את הרגעים בהם אחת מחברות הקבוצה הודיעה ליתר מסיירי "תגלית" על נטישת הסיור. בסרטון ששודר בשידור חי בפייסבוק, הוא אף ראיין כל אחד מהנוטשים, שהסבירו את הסיבות למהלך.

לפני שבועיים וחצי, חמש נשים צעירות הקשורות לארגון השמאל IfNotNow נטשו את סיור ''תגלית'' ביומו האחרון, והצטרפו לסיור של "שוברים שתיקה" בחברון.

"תגלית סירבה להראות לנו את האמת אודות ההשפעה של הכיבוש על הפלשתינים, ותחת זאת ביקשה מאיתנו לבקר באתר המופעל ע"י קבוצת מתנחלים מהימין הקיצוני", כתב רוז. "החלטנו ללכת ולפגוש את משפחת סומארין, משפחה שחיה במזרח ירושלים תחת איום של גירוש במשך שנים, כדי ללמוד מהם ולשמוע את הסיפור שלהם".

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי את הסיור אצל משפחת סומרין הובילה חגית עופרן מ"שלום עכשיו".

מדריך הסיור הבהיר לנוטשים שמי שעוזב את הקבוצה יוותר על פקדון בסך 250 דולר וייאלץ לשלם מכיסו על כרטיס הטיסה בחזרה לארה"ב.