שלטי הפרדה בבית שמש
שלטי הפרדה בבית שמשצילום: Yaakov Lederman/Flash90

שוב פורעים קיצונים מכפישים את המגזר החרדי כולו: נערות מבית שמש גורשו אמש מאחת השכונות החרדיות על ידי עשרות קיצונים שרדפו אחריהם.

בתיעוד נראים צעירים דולקים אחר ארבע צעירות שנכנסו לשכונה בלבוש לא צנוע. הצעירות הגישו תלונה במשטרה.

בראיון ל'גלי צה"ל' הבהיר ראש העיר משה אבוטבול כי הנהגת העיר אינה סובלת מקרים מהסוג הזה. "אנחנו זועמים על כל מקרה מהסוג הזה, המשטרה חייבת לשים מאחורי סורג ובריח כל אדם שמעז להרים את ידו על אדם אחר. אלימות אסורה, לפי התורה ולפי החוק".

עוד אמר כי "מדובר בקומץ שגם המשטרה לא יכולה לצפות את הנתנהגותם ואינה מסוגלת לשלוט בהם. מצידי שיעזבו את העיר. איני זקוק לתושבים כאלה".

מדוברות משטרת ישראל נמסר כי "המשטרה רואה בחומרה כל התנהגות עבריינית מעין זו, בין אם על רקע מחלוקת סביב אמונות וערכים או כל נושא אחר, ופועלת בהתאם לאכיפה, חקירה ומיצוי הדין עם המעורבים".

"כל דיווח המתקבל במשטרה על הפרת סדר ו/או קטטה אלימה, נענה בתגובה נחושה ובלתי מתפשרת של המשטרה בשטח. למרות המציאות שלפיה ברוב המקרים לא מוגשות במשטרה תלונות על ידי קורבנות העבירה כמתבקש, המשטרה היא זו שפועלת באופן יזום לאתר ולמצות את הדין עם המעורבים ולמנוע אירועים מעין אלו".

"כך גם ביחס לאירוע שנראה בסרטון, בו עצרה המשטרה לחקירה חשוד אחד, ובהמשך צפויות מגוון פעולות חקירה נוספות - שמטבע הדברים לא נוכל לפרטן בשלב זה".