"להקצות משאבים לפרסום במגזר החרדי"

במהלך דיון בכנסת ביקש ח"כ אשר מנציגי לשכת הפרסום הממשלתית להכין תכנית עבודה בנושא הקצאת המשאבים לפרסום במגזר החרדי

חיים לב , ה' באב תשע"ח

ח"כ יעקב אשר
ח"כ יעקב אשר
Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90

במהלך דיון בכנסת שעסק בהקצאת פרסום למגזרים על ידי לשכת הפרסום הממשלתית טען ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) כי יש לקיים הסברה ייחודית לכל מגזר ומגזר, ובכללם גם למגזר החרדי.
"אחד התפקידים של לפ"מ הוא לקיים הסברה ייחודית למגזרים וקבוצות באוכלוסיה", אמר אשר.

"הרי לא מדובר במודעות 'דרושים' בלבד אלא בקמפיינים ומבצעי הסברה שקשורים פעמים רבות בהצלת חיים, - כמו נושאים שועדת המשנה לבטיחות בדרכים בראשותי נעזרת בפרסומים ממשלתיים או דברים שנוגעים לזמני חירום או להגנת העורף, והדרך לקיים את ההסברה היא בצורה ובתוכן שמתאימים לכל מגזר", אמר.

לדבריו, צריך לזכור שהחברה בישראל בנויה מהרבה מגזרים ולכל מגזר אורח חיים וסגנון ייחודי. "כפי שאורח החיים ייחודי כך גם שפת התקשורת איתו היא ייחודית. הדברים האלו רלוונטיים למגזר החרדי או לציבור הקשישים או עולים חדשים שזקוקים לכך שההסברה תהיה באופן שמותאם להם".

בדבריו הדגיש כי צריך לחשוב על שני היבטים טרם מבוצע הפרסום המגזרי: היכן ובאיזו מדיה לפרסם וכיצד לפרסם באופן שיותאם לציבור הקוראים או השומעים.

אשר אמר כי הדברים נכונים שבעתיים במגזר החרדי. "מדובר במגזר שלא צופה בערוצי המדיה השונים המוכרים במגזר הכללי , צריכת התקשורת שלו שונה והעיתונות וכלי התקשורת המגזריים הם הבולטים והמשפיעים ויש צורך להתאים את אופי הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית בשפה ותוכן שהמגזר החרדי מכיר ומבין".

בסיום הדיון ביקש ח"כ אשר מנציגי לשכת הפרסום הממשלתית להכין תכנית עבודה בנושא הקצאת המשאבים לפרסום במגזר החרדי "כדי לבחון כיצד הפרסום הממשלתי ששייך לכל האזרחים מונגש וזמין לכל מגזר ומגזר על פי שפתו, אמונתו ואורח חייו".