הרב יעקב אריאל
הרב יעקב אריאלצילום: עופר עמרם

רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו הערב (שלישי) קריאה משותפת שבה נאמר כי אין לשלול על הסף את מתווה חוק הגיור שגיבש השר לשעבר משה ניסים, בשל העובדה שפסילת המתווה תחזק את הגיורים הרפורמים במדינת ישראל.

הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר ולדמן, הרב איסר קלונסקי והרב אריה שטרן פרסמו את הקריאה המשותפת לקראת כנס הרבנים שיתקיים מחר בירושלים בהשתתפות הרבנים הראשים לישראל ורבנים נוספים מהציונות הדתית והמגזר החרדי.

"בג"ץ כבר הכיר בגיורים פרטיים של בית דינו של הרב קרליץ, ובלי חוק גיור הוא יכיר גם בגיורים פרטיים של הרפורמים. כבר לפני כ-15 שנה קבע בג"ץ שיש להכיר בגיורים רפורמים שנעשים בחו"ל, ושר הפנים החרדי בכל השנים האלה רושם אותם כיהודים", הזכירו הרבנים.

''חוק גיור שיבטיח שהגיור יהיה אך ורק על פי התורה בהדרכת הרבנות הראשית, ושלא יוכר שום גיור אחר במדינת ישראל, הוא ממש חיוני. חוק כזה מציע השר לשעבר מר משה נסים, שבעד גיור על פי דין תורה בלבד, ונגד גיורי הרפורמים.

''ישנם שלושה מרכיבים בהצעת החוק שלו שמבטיחים זאת: הראשון הוא שראש רשות הגיור יכול להתמנות אך ורק בהסכמת נשיא בית הדין הגדול, הגיור ייערך אך ורק על פי דין תורה, ושהדיינים יכולים להיות אך ורק מוסמכי הרבנות הראשית. אם יש צורך בתיקונים בהצעת החוק של מר משה נסים – מן הראוי לקרוא לו ולתקן יחד איתו את הצריך תיקון. 'והאמת והשלום אהבו'", מוסיפים הרבנים.

מכתב הרבנים
מכתב הרבנים