שמחה גולדין נגד נתניהו

אביו של סגן הדר גולדין הי"ד שנפל במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, תקף הערב (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

האב השכול, פרופ' שמחה גולדין, אמר בטקס האזכרה לבנו בבית העלמין הצבאי בכפר סבא כי "קשה מאוד לראות את ראש הממשלה ואשתו רואים את המונדיאל ברוסיה כשאנו, המשפחות השכולות, עוברות מאזכרה לאזכרה. וזו האמת".

"זה ארבע שנים הדר נמצא בידי חמאס. ממשלת ישראל, שהוציאה את הדר לקרב, נכשלת להביא אותו. במקום למלא אחר הצו שלא מפקירים חיילים בקרב, ראש הממשלה מתרץ תירוצים, ממציא הפחדות ומאיים באיומים".

שמחה גולדין אומר קדישיוני קמפינסקי

"אחיי הלוחמים, לא להתייאש, מגיעה לנו ולכם מנהיגות ערכית יותר. אנחנו נבנה אותה. אנחנו נחנך את מנהיגינו - זה תפקיד הציבור. 'מסדר הדר' יעשה זאת. אנחנו מתחילים פה", אמר פרופ' גולדין.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו סגר הסכם אחרי מבצע 'צוק איתן', והשאיר שני לוחמים בידי האויב. ממה פחדת? לאן מיהרת? זה לא יקרה שוב. אנחנו אחרי ארבע שנים ארוכות, שנים שבהן האמנו בממשלה. ראש הממשלה התחייב בפנינו לפני שלוש שנים וחצי שכל עסקה על עזה, יהיה לה תנאי מוקדם. האמנו לו כי הנחנו שאדם שמדבר כל כך הרבה על חיילים ועל שכול לא ישקר למשפחה שכולה".

"ראש הממשלה הזה נטש את כל הבטחותיו כשחתם עם הטורקים את עסקת השילומים. אנחנו מחפשים את הערכים, אנחנו מחפשים את האומץ, אנחנו מחפשים את הברית. אם ראש הממשלה היה עומד בהתחייבותו, חמאס היה מבין. לא היינו צריכים להיאבק היום על הבלונים", הוסיף פרופ' גולדין.

ארבע שנים בלי קבר, בלי כתובת לדמעותיוני קמפינסקי

מוקדם יותר נאם שר החינוך נפתלי בנט בטקס האזכרה, ואמר "בעולם מבקרים אותנו שהמדיניות כלפי רצועת עזה איננה מוסרית. יש לי חדשות לכל מבקרינו - חוסר מוסריות הוא לעמוד מן הצד ולהבליג בזמן שדרום הארץ בוער. חוסר מוסריות הוא לחמול על מחבלים מעזה ולא על ילדים מעוטף עזה".

"אומר זאת בבירור: עדיף לחטוף גינויים מהעולם על שהרגנו משגרי עפיפוני תבערה מאשר להספיד ילדים שחלילה ייפגעו בגן ילדים. מי שמשגר בלוני אש לעבר ילדינו הוא מחבל ויש לחסלו. הצו העליון שלנו, כהנהגה של העם הזה כמו כל עם תאב חיים, הוא לא לחמול על האויבים שלנו, אלא לשמור על אזרחנו, וכך נעשה", הבהיר בנט.

אחותו של הדר גולדין הי"ד באזכרה לזכרויוני קמפינסקי

איילת קאופמן, אחותו של הדר הי"ד, פרצה בבכי בעת שדיברה אל אחיה: "אני מנסה לדבר אליך, להחיות אותך, בגעגוע האינסופי ולספר לך עלינו. אני לא יודעת איפה להתחיל. הדבר הראשון והכי משוגע זה ההיריון והלידה של נטע ויאיר התאומים שלי.

''האם זו קריצה שלך מרחוק? הם מחיים אותך, זה כואב שאתה לא מכיר אותם, זו הפעם הראשונה שקורה לי משהו גדול בחיים ואתה לא חלק ממנו. יחד עם זאת, אי אפשר לתאר כמה אתה נוכח בתור הדוד שלהם. אי אפשר להסביר את החלל. אי אפשר להסביר עד כמה אתה חי עבורי, נושם וצוחק ותומך ומחבק".