יובל מורגנשטרן
יובל מורגנשטרןצילום: עצמי

יובל מורגנשטרן, יועץ תקשורת תושב היישוב לשם בשומרון, הגיש תביעה נגד עסק בגין אפליית לקוח המתגורר באיו"ש, חודשיים לאחר שנכנס לתוקף החוק אשר אוסר על בתי עסק להפלות לקוחות עקב מקום מגוריהם.

התביעה הוגשה נגד חברת "הוט מובייל", שממנה מורגנשטרן הזמין כרטיס סים - אך זה לא סופק לו. "לאורך כל הליך ההצטרפות למבצע לא הופיעה כל מגבלה לגבי מקום המגורים של הלקוח או אזהרה כי שליחת כרטיס סים אינה נעשית לאזורים מסוימים", הוא מציין בכתב התביעה.

על פי הדיווח בעיתון ''ישראל היום'', כעבור ארבעה ימים גילה מורגנשטרן שחברת השליחויות שעימה עובדת "הוט מובייל" אינה מגיעה ליישוב לשם. נציגת השירות של ''הוט מובייל'' אמרה לו כי חברת השליחויות מגיעה לאריאל, והוצע לו לאסוף את הכרטיס משם. מורגנשטרן ביטל את העסקה והחליט להגיש תביעה בסך 20,000 שקלים.

מחברת "הוט מובייל" נמסר בתגובה: "'הוט מובייל' פועלת לפי החוק ומספקת שירות ללקוחותיה בכל רחבי הארץ. טרם קיבלנו את כתב התביעה".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי שהובילה את החוק האוסר על בתי עסק להפלות לקוחות עקב מקום מגורים, אמרה כי "לקוחות המתגוררים ביו"ש שביצעו עסקאות לאחר מאי השנה והוסתרה מהם האמת שלא יקבלו שירות שיווני בגלל שהם גרים שם, צריכים ויכולים להגיש תביעה נגד בית העסק.

"השינוי החקיקתי שהובלתי מציב בפני עסקים שלוש ברירות: או להיות גלויים בנוגע למדיניות השירות ולאבד לקוחות, או להמשיך במדיניות ההסתרה ולהסתכן בתביעה, או לעשות את הדבר הנכון - פשוט לתת שירות שוויוני לכולם", מסרה מועלם.