תיירות מרפא
תיירות מרפאצילום: ISTOCK

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תיירות מרפא, הצעה ממשלתית אליה מוזגה הצעה פרטית של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני).

הצעת החוק מסדירת את תחום תיירות המרפא בישראל, וקובעת הסדרים הנוגעים לרישום סוכני מרפא, ופעילותם, וכן הוראות המאפשרות נקיטת אמצעים משמעתיים נגד סוכנים שמפרים את הוראות החוק.

עוד מסדירה הצעת החוק את חובות המוסד הרפואי, תנאים לטיפול בתיירי מרפא, חובה לטיפול שוויוני בין מטופלים ישראלים לתיירי מרפא, ואחריות המוסד כלפי תייר המרפאץ מנכ''ל משרד הבריאות הוסמך להגביל פעולות של תיירות מרפא במוסדות רפואיים ולהטיל עיצום כספי על מוסד רפואי מפר.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) בירך על אישור הצעת החוק, שלדבריו ''תעשה סדר בתחום תיירות המרפא ותתרום הן למערכת הבריאות והן לתיירות בישראל. בזכות ההצעה נוכל לקיים תיירות מרפא, תוך הבטחת טיפול ראוי ומקצועי בתיירים, ומצד שני נוודא כי תיירות המרפא לא תבוא על חשבון המטופל הישראלי וכי ההכנסות מתיירי המרפא יופנו לחיזוק המערכת הציבורית".

גם שר התיירות יריב לוין (הליכוד) בירך על העברת החוק במליאת הכנסת. ''עשינו צעד חשוב להסדרת התחום בישראל. העיסוק בתחום התיירות הרפואית לישראל הפך בשנים האחרונות לתעשייה ענפה המכניסה לישראל מטבע חוץ רב, ומהווה מקור משמעותי למסים, תעסוקה, וכן אפיק גיוס משאבים מהותי למערכת הבריאות.

''הסדרה חוקית נכונה של התחום יש בה כדי לתרום לענף התיירות כולו, הן בהגדלת מספרי התיירים הנכנסים לישראל והן בשיפור תדמיתה של ישראל והצגת פניה היפות והמתקדמות בעולם", הסביר לוין.