נבחרת העתודה בעונה שעברה
נבחרת העתודה בעונה שעברהצילום: FIBA

בעונה שעברה סיימה נבחרת העתודה של ישראל במקום השני והמכובד באליפות אירופה היוקרתית שהתקיימה בכרתים, כשהפסידה בגמר לנבחרת יוון החזקה.

הערב (רביעי) הנבחרת הצעירה עשתה צעד גדול בדרך לשיחזור ההישג כשהעפילה לשלב רבע הגמר באליפות, אחרי שגברה על נבחרת שבדיה בתוצאה 72:63, בשלב שמינית הגמר .

אחרי שעברה את נבחרת יוון במשחק השלישי של שלב הבתים והעפילה על חשבונה לשלב שמינית הגמר, הנבחרת הישראלית המשיכה את המומנטום האדיר שלה מאז ההפסד במשחק הראשון לגרמניה, כשפתחה הערב את משחקה מול שבדיה בסערה.

אחרי 10 דקות ראשונות של משחק עמדה התוצאה על 13:23 לזכות הישראלים, וכל ניסיונותיה של הנבחרת השבדית לחזור למשחק עלו בתוהו כשהישראליים קלעו ללא הרף. ריצת 10:1 בתחילת הרבע הרביעי והאחרון חתמה את הגולל ושלחה את ישראל לשלב רבע הגמר, שם תחכה נבחרת ספרד החזקה שגברה היום על נבחרת ליטא ונחשבת לפייבוריטית גמורה.

מי שבלט בשורות הנבחרת הישראלית היה שוב הכישרון הצעיר בן ה-17, דני אבדיה. לאחר ההצגות מול נבחרות רומניה ויוון, הערב קלע אבדיה 22 נקודות אליהם הוסיף 8 כדורים חוזרים.

יתר רשימת הקלעים לזכות ישראל: מייקל בריסקר 14 נקודות, גיל בני ויובל זוסמן 12 כל אחד, מיכאל מושקוביץ' 6 נקודות ו-11 ריבאונדים, מירון רוינה וגבריאל צאצאשווילי 2 נקודות כ"א.