ספר ב 8 שעות
ספר ב 8 שעותצילום: קובי פינקלר

40 כותבים. 40 מאיירים. 40 פרקים. כל אלו יתכנסו הערב (חמישי) למיזם ראשון מסוגו – של כתיבת ספר ב- 8 שעות על נושאים שהם חוקרים וחיים ביום יום: מימוש עצמי, גוף ונפש, פחדים, אהבה, חלומות, הבראה, חיים ומוות, אמונה, שפע, קהילה, כלכלה ועוד.

הספר, "רעיונות אוניברסליים על החיים מנקודת המבט של אנשי מעשה", יביא את נקודת מבטם של יוצרים נבחרים ומעוררי השראה אודות נושאים שהם חוקרים וחיים ביום יום: מימוש עצמי, גוף ונפש, פחדים, אהבה, חלומות, הבראה, חיים ומוות, אמונה, שפע, קהילה, כלכלה ועוד.

בפרויקט ישתתפו מעל 100 כותבים, מאיירים, עורכים, אנשי סושיאל, ואנשי הפקה שיעבדו בתיאום על גבי פלטפורמות טכנולוגיות לשיתוף מידע בזמן אמת ויגלגלו ביניהם את היצירה עד להבאתו של הספר לדפוס.

האירוע יתקיים ברובע המדיה של JVP בירושלים,המקום בו פעל בעבר בית המדפיס הממשלתי עד סוף שנות ה-70 של המאה ה-20.

מטרות המיזם מגוונות וביסודן עומדת התפיסה כי ירושלים היא בירת היצירה המשותפת. מארגני האירוע שואפים לפתח פלטפורמה להנגשת מידע משותף בצורה איכותית בזמן קצר, לקדם ערכים של "עשייה" והוצאת דברים אל הפועל, להכניס חדשנות לעולם הספרות ולתת במה, תמיכה ופרסום ליוצרים חדשים.

אוריאל שוראקי, שיזם את הרעיון, מספר שהרעיון נולד כשהוא ראה יזמים שהמיזם שלהם לא התרומם משום שהם התעכבו על הרבה דברים וניסו להפיק אותו בצורה מושלמת. ברגע של שיגעון (השראה?), הוא החליט לנסות להפיק ספר שנחשב לרוב לפרויקט של חודשים ואף שנים, ביום עבודה אחד (8 שעות).

רשימת המשתתפים והפרקים העתידיים של הספר מסקרנת ומגוונת וניתן למצוא בה נציגים מכלל שכבות החברה. המכנה המשותף לצוות הכותבים, מעבר להיותם כותבים מוכשרים, הוא, שכולם אנשי מעשה שמובילים בקהילתם תחום זה או אחר מתוך תשוקה אמיתית המפעמת בהם. לרוב, זהו גם הנושא עליו הם בחרו לכתוב ומכאן גם נגזר נושא הספר - נקודות מבט על נושאים אוניברסליים בחיים.

בין הכותבים: פרופ' שרון טוקר - חוקרת לחץ ושחיקה,שי רלר - בחור נכה כמעט 100%, מרצה על חיוביות בחיים, נפצע בתאונה בנפאל, יעל מזרחי - אשת תקשורת חרדית ואם ל 11, קופירייטר חרדי בן 24, אנשי חינוך, ליצנית רפואית, עיתונאים, יזמים, פעילים חברתיים ועוד.

לצד הכותבים יפעלו צוותים של כ- 30 מאיירים מוכשרים שיאיירו כל פרק, צוות של כ- 6 עורכים שיערכו את החומרים שיתקבלו ויגישו אותם לדפוס, צוות שיקים קמפיין הדסטארט במהלך הערב, צלמים, צוות שיווק שיפיץ את הסיפור ברשתות החברתיות, בעיתונות ובפודקאסט, מתרגמים ואף צוות "השראה וחילוץ ממחסומי כתיבה" שיורכב מקופירייטרים ומחוללי רעיונות שיסייעו לכל מי שמעוניין לקבל השראה במהלך הערב.

בשעה 3 לפנות בוקר, עם סיום האירוע, מתכננים הצוותים להדפיס את העותק הראשון במדפסת מקומית, לכרוך אותו ולשלוח אותו להוצאה לאור. מטרתם להדפיס 1000 עותקים ראשונים של הספר להפצה בחנויות הספרים.