הרב חיים אמסלם
הרב חיים אמסלםצילום: חזקי ברוך

ראש תנועת ''עם שלם'', חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם, מגיב (יום ד') בערוץ 7 לחקירת הרב הקונסרבטיבי דב חיון מחיפה, שעוכב לחקירה לפנות בוקר בעקבות תלונה כי ערך חופות שלא במסגרת הרבנות הראשית.

"אם הוא חיתן ממזר זה חמור מאוד אך אני לא בקיא בפרטים", מבהיר אמסלם ומספר ''פונים אלי רבות כדי שאחתן זוגות אך אם הזוג לא נרשמו ברבנות אני לא מחתן כי החוק לא מאפשר זאת ומחייב להירשם ברבנות".

"אין לי אמון במערכת שמנהיג הממסד הדתי. אני כבר לא סומך עליהם. קשה לי עם כל מה שקורה בממסד הדתי", מוסיף הרב אמסלם. ''מי שלוקח על עצמו דרכים עצמאיות שיעשה אותן מבלי שיעבור על החוק. כי הרי חצי מת"א מתחתנים שלא ברבנות ועוד רבים מתחתנים בקפריסין, זה יותר טוב? לדעתי המעצר של הרב הקונסרבטיבי יחזור כבומרנג כנגד הדת. הרבנות היא הממסד והציבור הכללי מאס ברבנות ולא רוצה לדרוך במפתנה".

לדבריו, הרבנות הראשית כיום הפכה לאנטי ציונית ובעקבות כך פניה לא לציבור. ''רבנות מקצינה. מי נדרש היום לשירותי הרבנות? ברגע שהרבנות הראשית לא מסוגלת לפתור את הבעיה הכי גדולה שיש לעם ישראל, בעיית הזהות היהודית וההתבוללות, אין לה זכות קיום. הרבנות מאבדת את הלגיטימציה שלה. אז מה נשאר? המצב קטסטרופה".

אז מה צריך לעשות?

"אני מודע לכך שהמצב הפוליטי הוא קטסטרופה, כי כל המפלגות מכרו את מצפונן למען השלטון ונתנו למפלגות החרדיות הקיצוניות שליטה על הרבה תחומים וזה כולל גם את הליכוד. הבית היהודי מזמן לא מעניין אותם זהות יהודית והתבוללות וציבור ענק שמתרחק מהדת. הליכוד למען השלטון מוכן לתת הכל וזאת המציאות.

''אני מקווה שתקום אלטרנטיבה, שלטון שלא מוכר ערכים לקיצונים. כרגע אני לא רואה אותה. ברגע שהליכוד ויתרה על כל הנושאים שקשורים לזהות היהודית והבית היהודי נתונים לקיצונים בתוכם וכולם נתונים למרותם של המפלגות החרדיות הקיצוניות, אנחנו נמצאים על פי התהום".

אני מבין שכבר לא תחזור למפלגת הבית היהודי.

"הצטרפתי בעבר והיו לי פעם תקוות שאולי זהו מקום שממנו אפשר לשנות אך מסתבר שלא. את בנט לא מעניינים הדברים האלה כשלג דאשתקד. הוא בחלומותיו רוצה להחליף את ראש הממשלה ולמען זה הוא מוכן לעשות הכל. אז מה יש לי לחפש שם? הנושאים של זהות לאומית והתבוללות, היהדות המתונה הם הנושאים החשובים שאמורים לאגד אותי ואנשים שחושבים כמוני".

אתה מוכן לבחירות הקרובות?

"אני מקבל פניות יום יום לא לשבת על הגדר ולעשות מעשה. אני מתלבט. לא אכחיש שזה אתגר גדול ובוער בי והמצב מאוד כואב לי. אני יכול להמשיך לעסוק בדברים החשובים שאני עוסק בהם. מצד שני אני עדיין שומע ויתכן ואמצא את עצמי שוב בזירה והלוואי והייתי רואה בזירה מפלגה או מפלגות שאני יכול לומר שהן עושות את העבודה שאני מאמין בה. הלוואי".