אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: הלל מאיר/TPS

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיש הבוקר (יום חמישי) לבית משפט השלום בירושלים, קובלנה פלילית נגד עורך עיתון דה-מרקר אבי בראלי, כתב העיתון חגי עמית וחב' הוצאת עתון הארץ בע"מ, בעלת עיתון דה-מרקר, בעקבות האשמות חמורות שפרסמו נגדו בחודש החולף, המהוות לטענתו עבירות על חוק איסור לשון הרע.

הקובלנה הפלילית, שהוגשה על ידי עורכי הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון, מתייחסת לכתבות שפורסמו ביום 19.6.2018 וביום 21.6.2018 בעיתון דה-מרקר, לפיהן ליברמן העניק כביכול פרוטקציה לתעשייה האווירית, כאשר החליט כי המדינה תרכוש לווין תקשורת מהתעשייה האווירית בכ-800 מיליוני שקלים, תוך העדפת חלופות זולות יותר מחברות אחרות בכ-300 מיליוני שקלים.

הסיבה לכך, לטענת עיתון דה-מרקר, היא קרבה כביכול בין לוביסט המעניק שירותים לתע"א, מר בוריס קרסני, לבין השר ליברמן. בכותרת המשנה של הכתבה, אף הוצג השר ליברמן באופן נלעג כאילו הוטחו בו האשמות אלו, וכל שהיה לו להשיב היה כי "זה לא פרוטקציוניזם".

בקובלנה צוין כי "לא היו דברים מעולם. הנאשמים כלל לא ביקשו את תגובתו של השר ליברמן לפני פרסום דברי השקר נגדו, כמתחייב".

עוד צוין בקובלנה, כי "לאחר שהפרסומים הובאו לידיעתו, השר ליברמן פנה לנאשמים והבהיר להם כי מדובר בדברי שקר חסרי יסוד, אך אלו בחרו, מתוך כוונה לפגוע בו, להמשיך ולפרסם את הדברים".