קידום
קידוםצילום: יח"צ

בעידן המודרני מיליוני צרכנים משתמשים באופן תדיר ושגרתי על בסיס יומיומי על מנת לחפש מוצרים, מאמרים ושירותים : מותגים, מלבושים, מאמר עיון ובעלי מקצוע ונותן שירות. אם בעבר כדי למצוא חנות לממכר תכשיטים או בגדים – היינו צריכים ללכת לקניון או למרכז קניות אחר וכדי למצוא בעל שירות, כגון: אינסטלטור או חשמלאי- חיפשנו בספר טלפונים מקומי...ומה היום? הכללים השתנו. היום בעידן קשת האינטרנט- מנוע החיפוש הוא הלכה למעשה הדרך האולטימטיבית לחפש ולמצוא את כל מבוקשנו. בהשקת מילות חיפוש תואמות- נמצא את כל מה שנרצה. כלומר- בהקשת מילות חיפוש "חנות בגדי מעצבים באזור ירושלים"- יעלו מיד תוצאות החיפוש התואמות מילים אלו. הדיוק, כמובן, בהקשת מילות החיפוש הוא הכרחי ונחוץ. ככל שנדייק בהקלדת הביטוי – תוצאות החיפוש ייערכו באופן יעיל יותר. אלא, שפה כל לקוח אינטרנטי מצוי מבין, שעל כל חיפוש במנועי החיפוש- נמצא לבטח אלפי תוצאות מתאימות. ואיך נחליט במי מהן לבחור? ברור, שעלינו לחפש בין כל התוצאות ש"קפצו" את המתאים לנו ביותר, ואולם ברור, שאין גולש שיש לו זמן, פנאי, סבלנות ושאר משאבים כדי לחפש ולברור בין כל תוצאות החיפוש. מה שמוביל למסקנה המתבקשת הבאה- רובם ככולם של הגולשים המהווים לקוחות פוטנציאלים בעידן רשת האינטרנט ייכנסו ויתעניינו ביתר שאת דווקא באתרים המופיעים בחלק העליון של הרשימה- לרוב בעמוד הראשון או לכל היותר השני שלה.

אופטימיזציה במנועי החיפוש - אם כך, אין ספק שמבחינת בעלי האתרים הרלוונטיים- התייעלות במיקום הוא אלמנט מרכזי – אם לא החשוב ביותר- בניסיון לשוות לאתר תחושה של פופולריות ועניין אצל הלקוחות. אופטימיזציה במנועי החיפוש- אתרים- הוא התחום שעוסק בקידום האתר הרלוונטי המעלה התוצאות כדי להגיע למיקום מבוקש ואסטרטגי מבחינת הגולשים הרבים.

מקדם האתרים הוא נותן השירות בתחום קידום אתרים זה שמעניק מהידע ומהניסיון שלו למנהלי האתר השיווקי דרך שיטות עבודה מתמטיות, מחשביות ופסיכולוגיות- רק לאחר עבודה מושקעת ונחושה ניתן יהיה לראות תוצאות מוחשיות ולהשיג אכן את ההתקדמות הרצויה. חשוב לציין, כי דירוג גבוה במיוחד – שנחשב בפועל להצלחה עסקית ולדרך הנוחה והמשמעותית ביותר לשגשוג כלכלי- יקבל בדרך כלל אתר שלמילות המפתח שלו תהיה השפעה עצומה על תנועת הגולשים...