המשפט נפתח. אורן חזן
המשפט נפתח. אורן חזןצילום: הלל מאיר/TPS

בבית משפט השלום בפתח תקווה נפתח בצהריים משפטו של ח"כ אורן חזן (הליכוד), הנאשם בתקיפת עובד ציבור והתנהגות פסולה במקום ציבורי.

האירועים המיוחסים לחזן אירעו טרם בחירתו לכנסת בשנת 2015.

לפי כתב האישום, באוקטובר 2014, לאחר שנודע לחזן על עיקול שהטילה עיריית אריאל על חשבון הבנק של אמו נוכח קיומו של חוב, הוא הגיע למשרדי העירייה ופקד משרדים שונים במטרה להבין מי הורה על הטלת העיקול.

כשהבין שמנכ"ל העירייה הורה על הטלת העיקול, המתין להגעתו של המנכ"ל, ואז צעק עליו וגידף אותו. בהמשך, נצמד חזן אל המנכ"ל ודחף אותו בחוזקה באמצעות ידיו עד אשר המנכ"ל הוטח במעקה. המנכ"ל נכנס לחדר הישיבות ואילו חזן נכנס מיד אחריו, סגר את דלת החדר ואמר "אף אחד לא יוצא מפה". בחדר הישיבות המשיך חזן לצעוק ולגדף את המנכ"ל, עד אשר הוצא מהמקום.

לאחר מכן התפרץ חזן ללשכת ראש העיר, מבלי שקיבל לכך אישור, והחל לצעוק ולגדף את ראש העיר. ראש העיר הורה לחזן לעזוב את לשכתו, אולם חזן סירב תוך שהוא מאיים כי "יטפל" בראש העיר, וכי ידאג שהאחרון לא "ישב עוד בכיסא".

בפתח הדיון ביקש חזן לדחות את המשפט בשל כך שסוגיית הייצוג של חבר הכנסת עדיין לא הוסדרה.

"בשמונת החודשים שחלפו עברתי תקופה לא קלה", אמר חזן לשופט, "אני ועורכי דיני ארבע שנים בסיפור הזה ואנחנו לא מסכימים על הכל. אני רגיל שחובטים בי בכל הזדמנות, לפעמים בשביל לקבל כותרת. כאן זה המקום היחיד שאני בטוח שאקבל בו יחס הגון".

השופט אמר בתגובה כי "אתה מקבל יחס כמו כל נאשם. אצל כל נאשם הייתי מבקש אחרי פרק זמן כזה שהדיון יתקדם, אם אתה רוצה להחליף ייצוג, תאלץ להגיש בקשה לבית המשפט".