שחקני נבחרת העתודה
שחקני נבחרת העתודהצילום: FIBA

יש משחקים שמוכרעים על חודו של נקודה, יש כאלה שמוכרעים בתום דרמה גדולה ויש כאלה שמסתיימים בתבוסות מהדהדות. כל זה אלו דברים שבשגרה, אך כשמדובר בתבוסה של אחת מנבחרות הכדורסל הטובות ביותר באירופה, זה כבר לא עניין של מה בכך.

היה זה היום (חמישי) כשנבחרת העתודה של ישראל רשמה את אחד מהישגי השיא שלה כשהביסה ללא רחם את נבחרת הכדורסל של ספרד בשלב רבע גמר אליפות אירופה המתקיימת בימים אלו.

הנבחרת הישראלית שלטה ללא עוררין לכל אורך המשחק ומרבית הזמן אף הובילה בהפרש דו-ספרתי מול אחת מהנבחרות הטובות ביותר באירופה.

השחקנים של אריאל בית הלחמי, מאמן העתודה וגלבוע/גליל, פתחו בדומה לכל שלושת משחקיהם האחרונים, גם היום מול הספרדים החזקים, בסערה כשצמד הכוכבים, יובל זוסמן ודני אבדיה נתנו את הטון. הספרדים אמנם הצליחו עוד לצמק בתחילת המשחק, אבל ככל שנקפו הדקות הלכו הישראליים והשתלטו לחלוטין עליו ולספרדים לא נותר סיכוי קלוש אפילו להפוך לניצחון.

אחרי שתוצאת המחצית עמדה על 37:51 לישראל, הספרדים עוד חזרו למשחק עם ריצת 8:0 בתחילת הרבע השלישי, אבל ריצה נגדית של הישראליים עם 10:0, הוציאה להם את הרוח מהמפרשים וזו הרימה ידיים כשהובסה לבסוף בתוצאה 75:98.

הנבחרת הישראלית עושה צעד נוסף וגדול בדרך לשיחזור ההישג מהעונה שעברה, כשהיא מעפילה אל שלב חצי הגמר שם תפגוש את המנצחת במשחק רבע הגמר בין נבחרות סרביה וצרפת.

קלעו לישראל: יובל זוסמן 25, מייקל בריסקר 22, גיל בני 18 (10 ריב'), מיירון רוינה 16, דני אבדיה 8, עידו פליישר 4, מיכאל מושקוביץ' 2, עידו שבת 2, גבריאל צ'יצ'יאשוילי