התמונה הזוכה
התמונה הזוכהצילום: דניאל מזרחי

ארגון "קרוב ללב" הכריז על הזוכים בתחרות התמונות השנתית.

כמידי שנה, יצא ארגון "קרוב ללב" בקריאה לצלמים מקצועיים ולחובבי צילום שצדו בעדשת המצלמה שלהם רגע של "אהבת חינם", לשתף את הציבור בתמונותיהם.

מאות צלמים מקצועיים וחובבנים נטלו חלק בתחרות ושלחו תמונות מרגשות של אהבת חינם.

"התחרות מתקיימת דווקא בימי בין המצרים", מספר משה וכטר מנכ"ל הארגון. "בכל ימות השנה אנו ממקדים את הפעילות שלנו סביב החגים. מפגישים בין שכנים דתיים וחילונים, מחלקים ערכות תוכן ברחוב ועוד יוזמות שונות. ימי בין המצרים הם אומנם לא חג, אבל מועד חשוב בלוח השנה היהודי שאי אפשר להתעלם ממנו. וודאי מי שמבקש להציב בראש סדר היום הציבורי את נושא 'אהבת חינם'. זה לא סוד שבעידן הרשתות החברתיות התמונות שהופכות לוויראליות אלו רגעים מביכים של התנהגות בלתי הולמת, או אלימות קבוצתית. זה כבר הפך לתופעה של ממש: 'הישראלי המכוער'. אנחנו מבקשים לשקף מציאות אחרת. להראות לקהל הרחב שאפשר בקלות להנציח רגע מתוק של 'הישראלי היפה', אומר וכטר.

לפני 3 שנים התקיימה בפעם הראשונה התחרות, והיום היא כבר מסורת שגופים נוספים נוטלים בה חלק. כך למשל חברה לתחרות השנה "החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי", ועשר התמונות שהגיעו לעשרת המקומות הראשונים הוצבו בתערוכה מיוחדת למרגלות הכותל המערבי. "ארליך – מרכז הצילום בישראל" העניק מתנות יוקרתיות לשלושת הצלמים שהעפילו למקומות הראשונים.

דניאל מזרחי, צלם צעיר תושב אשדוד, זכה במקום הראשון השנה. את הרגע המיוחד שהנציח בעדשת המצלמה שלו הוא צד בשדרות רוטשילד בתל אביב. "טיילתי עם חבר לאורך השדרה והחלטנו קצת לצלם. הגענו למקום מרכזי בו שכב אדם מחוסר בית. לאחר זמן קצר החייל שבתמונה ניגש אליו, דיבר איתו מעט, וכמה דקות לאחר מכן נכנס לחנות מזון בקרבת מקום ולהפתעתי יצא עם שקית אוכל והעניק לו אותה במתנה.

מיהרתי להנציח את הרגע המרגש הזה בעדשת המצלמה שלי, אבל רק אחרי שעשיתי זאת, הבנתי עד כמה הסיפור מרגש – הרבה יותר מכפי שחשבתי: מדובר בלוחם צה"ל שעלה ארצה כחייל בודד במיוחד כדי להתגייס", מספר דניאל. "כל לוחם בצה"ל עסוק 24/7 כדי לתת מעצמו לעם ישראל. יש לו את כל הסיבות הטובות 'לדלג' על מראה שגרתי לצערנו, של אדם נזקק ברחוב, ולהמשיך לדרכו. מה גם שמצבו הכלכלי של לוחם לא בשמיים. ובכל זאת, החייל שבתמונה בחר להוציא כסף מכיסו ולהעניק ארוחה לנזקק. התרגשתי לראות שגם הציבור התלהב מהתמונה ומהסיפור שמאחוריה".