פרץ ולפיד -הפרק הראשון

בהיכל התרבות בעיר מעלה אדומים נערך הערב (מוצאי שבת) כנס "הלילה לא לומדים תורה" בהשתתפות כלת פרס ישראל למפעל חיים מרים פרץ ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד.

"מחלוקת זה משהו טוב", אמרה מרים פרץ, "מתי יורד גשם? רק שיש עננים שחורים. הבעיה בשורש המחלוקת. הלל ושמאי חלקו אחד על השני אבל ידעו להקשיב. הלל יודע שלא כל האמת בצד שלו ושומע גם צדדים אחרים. הלל ידע להקשיב לאחר ובגלל זה ההלכה כמותו.

שאני מקשיבה למישהו אני מסכנת את העמדה שלי ואני פתוחה להבין שהאמת המוחלטת לא אצלי. ועם ההקשבה צריכה להיות אהבה. אם אתה בא משנאה ואנטי, איך תוכל לבנות? העם הזה בנוי על מחלוקות והן בונות ויוצרות זווית ראיה חדשה אבל חסר לנו ללמוד להקשיב ולהקשיב מתוך אהבה. לחנך את עצמינו להתאפק לא להגיב ומי שמולנו לא נגדנו ולא להיות במגננה".

פרץ ולפיד- הפרק השני

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר, "אין מנהיגות שנותנת דוגמא. כשנכנסתי לכנסת לא הבנתי למה הם צועקים והבנתי אחרי כמה חודשים שהם אומרים אותו דבר - רק הווליום שונה. יש תזה של הימין שאומר הכל מדהים ותזה של השמאל שאומרת שסוף הדמוקרטיה ודקה מטורקיה של ארדואן ואין אף אחד שאומר שיש לנו חברה ומדינה טובה אבל יש מה לתקן.

כולם נעולים מדעות מהבית ומסרבים לראות את האחר. מצב מתמיד של חשדנות וחרדה. כאילו שאם 5 שניות אשחרר את הילדים שלי לצבא יגזזו להם את הפאות...אם לא נשמע אחד את השני לא נגיע לשום מקום. אנחנו מתייחסים לצד השני של הוויכוח כמישהו שמנסה להרוס אותנו. השיח על חרדה הזאת מפני הרס זה יהיה. קשה מאוד לקיים דיון".

פרץ השיבה, "אפשר לשנות ולתקן. אני לא פונה למנהיגי האומה אלא למי שיושב כאן באולם. שבני אלירז נפל - התקשורת הגיעה אליי לבית ואיש תקשורת שאל קראת מה כתב עליכם סגן עורך הארץ אורי תובל? שאתם משפחת ג'יהאד ואני לא מוכן לחיות במדינה של משפחת ג'יהאד. בני אליסף ענה: תגידו לאורי תובל שבני משפחת פרץ ימשיכו להילחם על הארץ הזאת כדי שתובל יוכל להמשיך להביע את דעותיו".

"אנחנו צריכים שימות חייל כמו אתמול וכולנו נתאחד? יאיר היקר ..אנחנו לא יכולים רק לקונן. מזל שיש לנו רק יום אחד תשעה באב אנחנו צריכים לחפש את הטוב ולבנות ארץ נהדרת ונחיה כאן רק שיהיה בנינו כבוד לאחי שחי איתי פה בארץ".

פרק ולפיד -הפרק השלישי