לקראת הגשת העתירה
לקראת הגשת העתירהצילום: עצמי

חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו) הודיע כי יעתור ביחד עם פורום עורכי הדין הדרוזים ויו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות לבג"צ נגד כנסת ישראל ונגד ממשלת ישראל בנושא חוק הלאום.

"מחר בבוקר נהיה ראשונים להגיש את העתירה, התייעצתי עם גדולי העורכי דין והשופטים לשעבר, הדעה הרווחת שהחוק לא יעמוד במבחן בג"צ", אמר חסון.

"אין לנו בעיה עם העם היהודי ואין לנו בעיה שמדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, אבל מה איתנו?", שאל חסון והוסיף "מה עם מי שהקריב למען קום המדינה ונלחם למענה, מה עם 420 חללים ומעל אלף מאתיים נפגעי ונכי צה"ל"?

"חוק הלאום עושה ממני אזרח סוג ב", אמר, "הרי בין כה וכה אנחנו מופלים לרעה כאזרחים, בתכנון, בחינוך, בתקציבים ובמה לא, עכשיו לבוא ולחוקק חוק שפותח פער בין בני המיעוטים ליהודים ובעצם מרחיק את התקווה לנקודת זינוק שווה בין הבנים שלי לבין בנים יהודים", המשיך חסון.

"אין ספק שמדינת ישראל זו מדינת העם היהודי, אבל למה לפתוח פערים ולהראות כמה אנחנו גזענים במדינה הזאת", אמר חסון. חסון הנמנה על הקואליציה הצביע נגד החוק ואפילו הצביע בעד כל ההסתייגות נגדו ופעל בכדי להכשיל את החוק אף על פי שהוא יושב בכנסת במקום שר האוצר משה כחלון.

"נעשה הכל בכדי לעצור את החוק הגזעני הזה ולא רק בשביל העדה שלי אלא בעיקר בשביל הפנים היפות של מדינת ישראל ועם ישראל, החוק פוגע באחיי היהודים בראש ובראשונה אך לצערי שיקולים פוליטיים זולים ניצחו את טובת מדינת ישראל, בימי בן גוריון ובגין החוק לא היה מוגש", סיכם חסון