ניקי היילי
ניקי הייליצילום: רויטרס

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, פירסמה בסוף השבוע מאמר באתר CNN בו סיפרה על "נס" שאירע בעצרת הכללית של האו"ם ב-13 ביולי.

היא חתומה על המאמר ביחד עם יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ושליחו למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט.

לפי היילי, קושנר וגרינבלט, באותו יום הציעה אלג'יריה החלטה לגנות את ישראל – ורק אותה – בגין האלימות בגבול ישראל-עזה. הנוסח המוצע לא כלל שום אזכור של חמאס. היילי הציעה תיקון להצעה, אשר יזכיר גם את חלקו של חמאס במה שאירע.

"שום דבר כזה לא נעשה בעבר באו"ם", כתבו השלושה. "מאות החלטות שאושרו ע"י האסיפה הכללית ושעסקו בסכסוך הישראלי-פלשתיני לא הזכירו כלל את חמאס. מה שקרה אז היה תחילתו של שינוי ברמת הפרדיגמה".

אלג'יריה העלתה הצעה לדחות את התיקון של ארה"ב בלי לקיים בו כלל דיון. אבל כשהסתיימה ההצבעה, התברר שהמדינות באסיפה הצביעו 78-59 נגד ההצעה של אלג'יריה – והחליטו לקיים את ההצבעה על התיקון של היילי.

"כשהתיקון עלה להצבעה, אירע נס במושגים של האו"ם", כתבו השלושה. ההצעה אמנם כשלה בסוף מסיבות טכניות, אך יותר מדינות הצביעו בעד ההצעה האמריקנית לראות בחמאס אחראי למה שהתרחש בעזה, מאשר הצביעו נגד.

"לראשונה באו"ם, יותר מדינות הכירו בכך ששלום בין ישראל לעם הפלשתיני חייב להיבנות על יסוד של אמת לגבי חמאס, מאשר לא הכירו", ציינה שלישיית הכותבים. הם דימו את האו"ם למשחתת גדולה, שלוקח לה זמן רב להסתובב, וקבעו – "המשחתת מסתובבת".