הפגנת הלהט"ב בכיכר רביןקובי ריכטר/TPS

אלפי בני אדם השתתפו הערב (ראשון) בהפגנת קהילת הלהט"ב בכיכר רבין בתל אביב.

המפגינים דרשו מהממשלה לתקן את חוק הפונדקאות כך שגם זוגות גברים יוכלו לבצע הליך פונדקאות ולגדל ילד שנולד באמצעות אישה זרה.

ההפגנה לוותה בשלטים נגד ראש הממשלה נתניהו וממשלת הימין, בהם שלטים שהופקו על ידי מפלגות השמאל - יש עתיד, המחנה הציוני ומרצ.

צעירה שהשתתפה בהפגנה נעצרה בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטר. היא הועברה לחקירה בתחנת המשטרה.

ח״כ איציק שמולי מהמחנה הציוני שהשתתף בהפגנה אמר ״לא נשתוק עוד. המאבק הזה הוא לא רק על זכויות הקהילה אלא על דמותה של המדינה. זו המאה ה-21, לא מושיבים אנשים מאחור באוטובוס בגלל צבע עורם, ולא ימנעו את הזכות להורות בשל נטייתם.

''נתניהו מכר למיעוט קיצוני בממשלתו את הדבר החשוב ביותר לנו כחברה עבור אינטרס פוליטי זר - את ערך השוויון, והאלפים כאן דורשים ממנו לעצור את זה, במקום לבגוד בערכים הליברלים ולשרת את גורמי החושך״, הוסיף שמולי.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה בכיכר רבין "הפגנת מחאה מוצדקת מאין כמוה. הערב, ולאורך היום ראיתי תנועות נוער, סטרייטים, להט"בים וכל הגוונים של ישראל. מה שקורה כאן בימים האחרונים רק מוכיח ששויון זכויות לקהילת הלהט"ב הוא הכרח. כל הספינים של ראש הממשלה והקואליציה לא יעזרו, אנחנו ניאבק עד ליום שבו ישראל תהיה בית לכולם ולכולן".

ח"כ רוזין הוסיפה "שאפו עצום לחברי וחברות הקהילה, ההסתדרות, העסקים ותומכי הקהילה שמילאו את הרחובות והפגינו תמיכה חסרת תקדים בישראל שיכולה להיות ישראל שוויונית ודמוקרטית''.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר "‏הגענו לכאן כדי לחזק אזרחים שבאו לפרוק כאב על השפלה גדולה שהם עוברים יום יום ולדרוש שוויון שמגיע לכל אזרחית ואזרח במדינת ישראל".