הפגנת להט"ב בירושלים
הפגנת להט"ב בירושליםצילום: קובי ריכטר/TPS

הרב יהודה גלעד, ראש ישיבת מעלה גלבוע ורב קיבוץ לביא, מוחה בערוץ 7 על קיום מחאת הלהט"ב בעיצומו של צום תשעה באב ומסביר את התגדותו לפונדקאות עבור זוגות חד מיניים.

"מה שהכי הפריע לי - שזה ישב על תשעה באב. הרי מה שהביא את כל היהודים לכאן מאירופה או מצפון אפריקה זה הזיכרון של חורבן בית המקדש והחלום 'לשנה הבאה בירושלים', זה יום אבל לאומי אז איך אפשר לקחת את היום הזה להפגנה בכל נושא אחר? האם היו עושים את זה ביום השואה או ביום הזיכרון? זה פשוט מביש בלי קשר לסוגיה עצמה".

לדבריו המאבק של ארגוני הלהט"ב לאפשר פונדקאות לזוגות חד מיניים הוא אינו מוסרי. "מצד אחד אני מכיר בזכותם של אנשים להיות הורים, אבל עומדות כאן נשים שמשלמים להן על הרחם שלהן וזה סחר באברים. יש נשים במצוקה ברומניה, בהודו או במזרח שמוכרות את הרחם שלהן כדי לפתור בעיה למישהו אחר, זו בעיה מוסרית. הרי לא מדובר כאן על זוג שלא מסוגל להביא ילד לעולם אלא מנסים להרחיב את זה לכל מי שרוצה".

הרב גלעד תמה לאן נעלם קולם של שוחרי הצדק וארגוני הנשים, "כל אדם נברא בצלם אלוקים, אותן נשים יושבות אי שם ומוכרות את הרחם שלהן. האם היינו מוכנים לסחר באברים? לצערי השיח בישראל כמעט לא מציף את הצד המוסרי איפה כל אותם אנשי הצדק או הפמיניסטיות, רבותיי יש כאן סוג של סחר באברים".

ראש ישיבת מעלה גלבוע מסביר מדוע עולם ההלכה לא יוכל לתת לגיטימציה לזוגות חד מיניים, "בהיבט הדתי יש כאן בעיה מורכבת, לא ניתן מצד אחד לתת לגיטימיות לחיים הומוסקסואלים אבל צריך גם לדעת לכבד ולהכיל אותם כבני אדם, צריך לקרב אותם כמו שמקרבים את מי שמחלל שבת. אני מבין את המאבק של אנשים שהרגישו דחויים בחברה ורוצים זכויות. צריך לתת להם את כל הזכויות במסגרת ההלכה.

''אבל אני חושש שכל המפגנים והמצעדים האלה יכולים להיות סוג של לגיטימציה, כל הסיפור הזה של גאווה לא מוצא חן בעיניי גם בלי שום קשר. גאווה זו מידה מגונה. מבחינה הלכתית ברור מה עמדת ההלכה. מצד שני כמו שצריך לקרב כל אדם אני בעד לתת להם את כל הזכויות שאפשר בתוך מסגרת ההלכה".