טביב. מבקר המדינה יתערב?
טביב. מבקר המדינה יתערב?צילום: פלאש 90

"ההתאחדות לכדורגל ואנשיה מתמהמהים בפתיחת חקירה כנגד אלי טביב", כך מאשימים היום (שני) ראשי עמותת אוהדי בית"ר ירושלים.

במכתב ששלחו אל מבקר המדינה, כתבו האוהדים הירושלמים, להם 6% ממניות הקבוצה אך מודרים על ידי הבעלים אלי טביב כי ההתאחדות מסרבת להפעיל את סמכויותיה מסיבה שאינה מובנת וידועה.

כזכור, כבר לפני מספר שבועות פנתה העמותה להתאחדות לכדורגל בדרישה לזמן לחקירה עובדים, שחקנים ואנשי מקצוע שיעידו כי הבעלים אלי טביב, עליו נאסר להתערב מקצועית בקבוצה, הפר את צו בית המשפט ועבר על החוק בהתערבותו בנעשה בקבוצה בצורה שאינה משמעת לשתי פנים.

על טביב נאסר להתערב מקצועית במשך שנתיים בשל הרשעתו בפרשת הקטין, כמחוייב על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל, ולשם כך מינה את אלי אוחנה כמחזיק זכויות הניהול. הרחקתו של טביב מכל החלטה מקצועית אמורה להסתיים בסוף העונה הקרובה שתצא לדרך בעוד כחודש, ודרישת עמותת האוהדים היא להרחיקו לשנה נוספת לפחות ולכל היותר אף לקחת את הקבוצה מידיו.

אחרי שבהתאחדות לכדורגל לא הגיבו למכתבה של עמותת האוהדים הירושלמים ולדרישתם, פנו אלה היום אל מבקר המדינה שיורה להתאחדות לפתוח בחקירה ולמצות את העונש על הבעלים שכנגדו ישנה מחאת אוהדים גדולה בדרישה שימכור את הקבוצה.

"עמותת האוהדים הבינה כי ההתאחדות לכדורגל ואנשיה מתמהמהים בפתיחת חקירה כנגד אלי טביב על אי קיום עונש ההרחקה ומסרבת להפעיל את סמכותה על מנת לאפשר קיום תקין, סביר ותפקודי של המועדון. לפיכך פנתה למבקר המדינה במטרה שיבדוק את האינטרסים הנסתרים שעומדים מאחורי התעקשותה של ההתאחדות לכדורגל להעלים עין במשך עונה שלמה מאי קיום עונש ומזלזול בוטה ומחפיר בתקנון המשמעת ומהחלטות שיפוטיות".

בעמותת האוהדים אמרו בנוסף כי זו תפעל "בכל אמצעי חוקי העומד לרשותנו למצות את הדין עם כל מי שמאפשרים פגיעה אנושה בהמשך קיומו של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים".

"אנו קוראים להתאחדות להתעשת ולפעול על פי אמות המידה המצופות מגוף הנהנה מכספי ציבור וממעמד של גוף הסדרה ראשי בתחום הכדורגל", כתבו אלה בסיום מכתבם.