ניקוב הצמיגים על ידי המשקיפים הזרים בחברון

סרטון האבטחה שנחשף הערב (שני) לראשונה לא מותיר מקום לספק: משקיפים זרים בחברון ביצעו פשע שנאה לרכבו של תושב היישוב היהודי אלעד פס.

כזכור, פס התלונן כי לפני שנה נוקבו צמיגי רכבו מספר פעמים אך חקירת המשטרה לא העלתה דבר.

בשלב מסוים החליטו השוטרים לבדוק את מצלמות האבטחה בביתו של הערבי השכן ולתדהמתם הסתבר כי מי שנראה עומד סמוך למכונית ואף מתכופף כלפי מטה הוא אחד מהמשקיפים הזרים שיחד עם משקיפה נוספת אף בודקים שאין מכוניות ואנשים אשר חולפים על פניהם.

במסגרת החקירה זומן למשטרה האחראי על המשקיפים הזרים, שהבטיח לבדוק את זהותו של מי שנראה בסרטון ולחזור תוך שבוע. באפן מפתיע - באותו השבוע עזב את הארץ המשקיף הזר המתועד בסרטון.

עו"ד איתמר בן גביר

פס פנה למשטרת חברון באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, שדרש לקבל לידיו את הסרטונים. בתחילה סירבה המשטרה לאפשר זאת, אך לאחר שבן גביר הודיע כי הוא מתכוון לעתור לבית המשפט הסכימו במשטרת חברון למסור את העתק הסרטון.

עו"ד בן גביר אומר הערב כי בכוונת מרשו לנקוט בהליכים גם נגד המשקפים הזרים וגם נגד משרד החוץ שמאריך מדי תקופה את נוכחות המשקיפים הזרים. ''לא ייתכן שמשרד החוץ מאפשר לאנשים שלא רק כותבים דו''חות מסולפים ופוגעניים בישראל לשהות בחברון אלא שאותם 'משקיפים זרים' מבצעים פשעי שנאה נגד מתיישבים ודם היהודים בחברון שוב הופך להפקר, לא נשלים עם תופעה זו, והגיע הזמן שממשלת ישראל תחליט על סילוקם''.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי קוראת לראש הממשלה נתניהו לסלק את אנשי TIPH מישראל. ''זו לא הפעם הראשונה בה אנשיהם תועדו כשהם פועלים נגד אנשי היישוב היהודי, ומי יודע איזה עוולות נוספות היו שלא תועדו. במקום לשמש כגורם שאמור להרגיע את השטח הם פועלים הפוך", אמרה מועלם.

''באופן אבסורדי מזה עשרים שנה מאז כניסת הארגון לחברון, ישראל מאריכה את המנדט שלהם אחת לשלושה חודשים. אין שום טעם להמשיך באיוולת הזו, ולאפשר ל-TIPH לפעול בחברון", הוסיפה חברת הכנסת.