נתן אלנתן
נתן אלנתןצילום: דוברות

חבר מועצת עיריית תל-אביב–יפו ונציג ש"ס, נתן אלנתן, הכריז היום (ג') על כוונתו לרוץ לראשות העיר בבחירות שיתקיימו באוקטובר.

"אני עושה זאת מתוך הבנה כי ציבור גדול בתל-אביב חש כי העיר משתנה במהירות וכי כיום קשה להיות תושב בעיר ובפרט, תושב יהודי שומר מסורת", הסביר אלנתן את החלטתו שגובתה בהחלטה של מועצת חכמי התורה של ש"ס.

לדבריו, בכוונתו להחזיר את תל אביב לפסים מסורתיים. "כמי שגדל וחי בתל-אביב, אני זוכר זמנים שבעיר היה מקום לכולם – גם למי שמעוניין לחיות את חייו על פי המסורת מבית אבא".

אלנתן מבטיח כי יפעל לאחד בין אוכלוסיות שונות בעיר. ''אנחנו בתקופה שגורמים שונים מעודדים פילוג. לכן אני מעוניין להמשיך להוביל צעדים שיקרבו ויעודדו אחדות בין תושבי העיר ויחזירו את האווירה הישנה והטובה של תל-אביב של פעם".

אלנתן מוסיף כי "נראה שבעירייה שכחו כי לצד הפסטיבלים והאירועים הבינלאומיים שמתקיימים בעיר ולצד פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית, בתל-אביב חיים גם תושבים. חלקם רואים את הקטר היזמי שועט קדימה אך הם נמצאים בקרון מנותק שנשאר מאחור.

"לצד אזורים חזקים בתל-אביב שנהנים מפירות התנופה, ישנם ציבורים שלמים בדרום העיר ובמרכזה שלא נהנים כלל מהשירותים הבסיסיים שחובת העירייה לספק. אני אהיה ראש עיר של כולם ואדאג לחלוקה הוגנת של משאבי העירייה".

הוא האשים כי ההנהגה הנוכחית של תל אביב נלחמת בכל מה שמסמל מסורת יהודית בעיר. ''אני רוצה שמי שרגיל מבית אבא לקבל את השבת עם זמירות כמו 'לך דודי' ו'שלום עליכם', יוכל לעשות זאת מבלי לחשוש מפקחי העירייה שנשלחים להשתיק את קולות המסורת היהודית שלנו".

"כבר קיבלתי צווים להסיר את מערכות הכריזה המשמיעות זמירות שבת, אך אני לא מתכוון להיכנע ללחצים של מי שרוצים להכחיד את המסורת היהודית בתל-אביב. תל-אביב שמרה שנים רבות על הסטטוס קוו שאפשר לכולם: חרדים, מסורתיים, חילונים, יהודים וערבים, לחיות יחד. בעלי אינטרס מנסים לשנות זאת, אך אני אלחם לשמור על תל-אביב פתוחה ומקבלת את כולם", אמר אלנתן.