הנחת אבן הפינה
הנחת אבן הפינהצילום: דוברות שב"ס

טקס הנחת אבן פינה להרחבת בית סוהר אלה נערך היום (שלישי) במעמד השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, ונציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר.

בית הסוהר אלה שנבנה במטרה להיות בית הסוהר הפרטי הראשון בישראל, הועבר על ידי המדינה לרשות שב"ס בשנת 2009 לאחר שבג"ץ קבע כי כליאה היא באחריותם הבלעדית של רשויות המדינה.

זהו המבנה החדיש ביותר של שירות בתי הסוהר וככזה נמצא מתאים לתכנית ההרחבה של מרחב מחיית האסירים כפי שקבע בית המשפט בבג"ץ מרחב מחייה.

ראש מנהלת תפני״ת (תכנון, פיתוח, ניהול ותאום) בשב"ס, גונדר קטי פרי, אמרה במהלך הטקס:
"לפני כחודש הנחנו את אבן הפינה לפרוייקט מגידו ואנחנו כבר בעיצומו של תהליך. הנחת אבן הפינה היום כאן באלה לבניית למעלה מ- 12.000 מ"ר הכוללים 400 מקומות כליאה נוספים על ה- 800 הקיימים, הקמת מרכז יצרני חדיש ומרכז תקון מתקדם, הינו שלב משמעותי, לתוכנית הלאומית החדשנית שתשנה את מערכת הכליאה והתיקון במדינה".

"מדובר בתוכנית רב זרועית, רחבת היקף הכוללת בניית אשכול בתי סוהר, בניה חדשה של מקומות כליאה בבתי סוהר קיימים , שינוי תפיסות הפעלה , פיתוח חלופות כליאה, הרחבת עבודות שירות, שחרור על תנאי ושחרור מנהלי", הוסיפה.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הדגיש, "חשובה לא פחות המעטפת השיקומית לאסירים שתגדיל את הסיכוי להחזירם לחברה כאזרחים שומרי חוק".

לדבריו, "כבר היו מעמדים בהם חנכנו יחידות והנחנו אבני פינה. זהו מעמד שונה מכל היתר. זהו טקס היסטורי המסמל התחלה חדשה לישראל ולדרום הארץ בפרט. ממש כך. היום הזה נושא חזון שהמתין להתגשם שבעים שנה. זה שינוי דרמטי שיסייע במניעת עבריינות, הפחתת הפשיעה וישפר את איכות החיים של אזרחי ישראל. אנחנו הופכים ומקדמים את שירות בתי הסוהר לארגון הכליאה מהמתקדמים בעולם. זוהי תוכנית לאומית המבטיחה שלצד השמירה על האסירים תהיה פעילות שיקומית שתסייע להצלחתם להשתלב בחברה עם סיום ריצוי עונשם. ואין משימה חברתית חשובה מזו".

בטקס גם הוכרז שמה של המנהלת הייעודית שהוקמה בשירות בתי הסוהר שתפקידה להוציא לפועל את החלטת הממשלה לרפורמה בבתי הסוהר, לבניית מתקני כליאה חדשים, להרחבת שטח המחיה וקידום חלופות המאסר. שם המנהלת יהיה תפני"ת - תכנון, פיתוח, ניהול ותאום - ובראשה עומדת גונדר קטי פרי.