עוד שפה
עוד שפהצילום: pixabay

גם השנה מודים אנשי חינוך כי קיים חוסר משווע במורים לאנגלית במערכת החינוך. בד בבד, גדל מאוד הביקוש לקורסים פרטיים שמלמדים אנגלית, עם דגש על אנגלית עסקית. היתרונות שידע של שפות מעניק לכם מבחינת קריירה רבים ביותר. היתרונות ילוו אתכם כברת דרך ארוכה, בין אם אתם צעירים שרוצים להשתלב במשרה ראשונה ובין אם אתם וותיקים בשוק העבודה, כאלה שרוצים להתקדם או אפילו אם אתם עצמאיים.

לימודי אנגלית עסקית ויוצאים לרילוקיישן

אנגלית אולי איננה שפת האם הנפוצה ביותר בעולם אבל זו השפה הנפוצה ביותר כאשר מסכמים את סך האנשים בעולם שיודעים לתקשר בעזרתה באופן משביע רצון. בפרט, מדובר בשפה שהתקבעה באופן מוחלט בתור שפה בינלאומית ובתור השפה שבה עושים עסקים בכל העולם. אם אתם מתכננים לקדם את הקריירה הבינלאומית ושליחות בחו"ל או רילוקיישן מהווים עבורכם התקדמות, ידע בשפות ובפרט באנגלית יהיה נחוץ לכם מאוד. היתרונות של שליטה טובה באנגלית ניכרים היטב אם אתם רוצים להשתלב בקריירה במשרד החוץ, אם אתם רוצים לעסוק במדיניות ציבורית, אם אתם עוסקים או רוצים לעסוק בהייטק, במיטב החברות בעולם או בשלוחות ישראליות בחו"ל.

ללמוד ולהצליח לקראת סבב מינויים

קפיצת המדרגה שבין ניהול בתפקיד זוטר לבין ניהול בתפקיד בכיר עוברת, ללא ספק, ביכולת לסגור עסקאות עם גורמים בינלאומיים. אם אתם רוצים שייקחו אתכם בחשבון בסבב המינויים הקרוב, אם אתם רוצים להיות מסוגלים לנהל עובדים ולסגור עסקאות גלובליות, אנגלית עסקית תעזור בכמה רמות. שפות בכלל ואנגלית בפרט מרחיבים את האופקים ויכולת להתבטא משפרת באמת את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי. מביך לגלות כיצד מנהלים שבארץ מלאים בכריזמה ובאנרגיה הופכים מכונסים בעצמם בנסיעה בחו"ל, רק מכיוון שהם חשים חוסר ביטחון בענייני תרבות ושפה מקומיים. לימוד אנגלית עסקית, לימודי שפות והשתלמות בהבדלים תרבותיים עושים את ההבדל.

יזמים וסטודנטים מדברים אנגלית עסקית

אם רוצים לדעת באמת מהם היתרונות שיש למי שיודע אנגלית, הרי שהם למעשה לא מתחילים רק בשוק העבודה. עוד בתקופת הלימודים, בפרט עבור תלמידי מנהל עסקים לתואר ראשון (ובוודאי כאשר מדובר בסטודנטים לתואר שני) קיימת דרישת ידע באנגלית. ולא נדרשת רק שליטה באנגלית יום יומית אלא כדאי לשלוט בדגשים המלווים את שפת העסקים.

אנגלית עסקית נחוצה ליזמים ולסטודנטים והיא מועילה מאוד גם לצעירים. יש בכך כדי להעניק נקודת זינוק טובה יותר כאשר על כל משרה נאבקים מועמדים רבים, כמעט כולם בוגרי אוניברסיטה בעלי כישורים. ידה בשפות מהווה נכס בעיניו של כל מעסיק וזה נכון, אגב, לא רק במגזר הפרטי. גם במגזר הציבורי, שליטה בשפות חשובה מאוד במגוון רחב של תפקידים לרבות באדמיניסטרציה, טיפול במכרזים בינלאומיים, קניינות.

היכן כדאי ללמוד?

אז היכן כדאי ללמוד שפות בכלל ואנגלית עסקית בפרט? כדאי להירשם למוסד שבו יודעים להכין את התלמידים לאתגרי שוק העבודה, עם אוצר מילים, מגוון מינוחים ודגשים תרבותיים. חשוב כי הלימודיים ייעשו בליווי של מורים דוברי אנגלית כשפת אם ועדיף שתהיה להם התמחות באנגלית עסקית והבנה של עולם העסקים בכלל. כי מי שבאמת מבין את הטרמינולוגיה ואת העולם הזה, מי שמסוגל בעצמו לתקשר בחופשיות עם אנשי עסקים ובכירים, יוכל להנחיל את היכולת הזאת גם לאחרים. צעירים, מבוגרים, במגזר הפרטי או הציבורי, אנשי הייטק, אנשי מכירות, מנהלים – לכל אלה תועיל מאוד אנגלית עסקית מלוטשת.