עובדים באורווה
עובדים באורווהצילום: הודיות

בתחילת החופש יצא לדרך פרויקט התעסוקה של כפר הנוער הודיות בגליל התחתון. המיזם מעניק מקום עבודה לכ-40 תלמידי הכפר מכיתות י'-יב'.

התלמידים ממלאים תפקידים מגוונים ברחבי הכפר, החל מסיוע והשתלבות בצוות האורווה, עבודה שוטפת במטבח ובחדר האוכל, טיפול במשק וכן עבודות תחזוקה שונות.

תלמידים רבים חוסכים את השכר שלהם כדי לממן את המסע לפולין שבו ישתתפו בשנת הלימודים.

מחנכת הפנימיה האחראית על המיזם סיפרה כי "בחופשת הקיץ הכפר מאפשר לתלמידיו להישאר במסגרת מסודרת ולעבוד בתמורה לשכר מלא. מעבר לתעסוקה ולשכר שהם מקבלים, אנו מלמדים את התלמידים ערכים חינוכיים חשובים - התמדה ולקיחת אחריות אישית.

במקום לישון עד הצהריים ולהתבטל, התלמידים לוקחים אחריות, מתעוררים מוקדם מאוד בבוקר על מנת להאכיל את הסוסים באורווה, כאשר אחרים קמים להכין ארוחת בוקר לאורחים הנופשים בכפר בתקופת הקיץ", תיארה.

מנכ"ל כפר הנוער הודיות, אלי שטיין, מסביר כי "כך שהתלמידים שלנו שותפים מלאים בקיום הכפר. הם מפעילים את חדר האוכל, מספקים ארוחות חמות למשפחות המתארחות בכפר, ומעניקים מענה לכל בקשה שעולה מצד אנשי הצוות".

"ישנם תלמידים שחוסכים את הכסף מעבודת הקיץ לצורך נסיעה למסע בפולין ולמשלחת מגמת המשטרה שיוצאת מדי שנה לגרמניה. במקום לבקש מההורים לשלם את חלקם למשלחות הם עובדים בחופשת הקיץ",

עוד הוסיף שטיין, "באמצעות המיזם, הכפר מלמד את התלמידים חינוך לעבודה, וחשוב מכך - התנהלות כלכלית נבונה. התלמידים לומדים כבר בתקופת ההתבגרות הלא פשוטה שבחיים אין מתנות חינם. מה גם שאנחנו יודעים שהם נמצאים במקום בטוח ולא מסתובבים ברחובות ומתבטלים".