ריבלין עם ראש ממשלת קרואטיה
ריבלין עם ראש ממשלת קרואטיהצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (שלישי) עם ראש ממשלת קרואטיה, אנדריי פלנקוביץ'.

במהלך הפגישה ציין הנשיא את היחסים הטובים ההולכים ומתהדקים בין המדינות ואת שיתופי הפעולה העתידיים הנרקמים במגוון תחומים, בהם חקלאות, כלכלה, תיירות וכמובן בטחון.

בפגישה המורחבת לקחו חלק שר החקלאות אורי אריאל, שר הכלכלה אלי כהן ומקביליהם שר החקלאות טומיסלאב טולוקה, ושר הכלכלה דרקו הובראת.

מאוחר יותר חתמו שרי הכלכלה של שתי המדינות על הסכמי שתוף פעולה עם מקביליהם. במסגרת ההסכמים חתם שר הכלכלה על הצהרת שיתוף פעולה הדדית בין משרד הכלכלה הישראלי ומשרד הכלכלה הקרואטי בה סיכמו השרים לפעול במשותף לקראת שיתוף פעולה כלכלי מוגבר בין ישראל לבין קרואטיה.

שני השרים ציינו כי היקף המסחר הקטן בשנים האחרונות אינו משקף את מלוא הפוטנציאל של שני השווקים, כמו גם את יכולת הקהילות העסקיות שלהם לשתף פעולה וליהנות מכוחותיו זה של זה, מהיתרונות התחרותיים ומהזדמנויות השוק.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר במסגרת החתימה על הסכם שיתוף הפעולה, "הביקור בקרואטיה והחתימה על ההסכם נועדו לקדם את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות וכן לחזק עסקאות הנמצאות על הפרק. היקף הסחר הנוכחי אינו מגלם את הפוטנציאל המסחרי בין המדינות וצירוף המשלחת העסקית נועד להציב את קרואטיה כיעד עבור היצואנים הישראליים.״

שר החקלאות אורי אריאל נועד עם מקבילו הקרואטי, טומיסלאב טולוקה במטרה לקדם ולהרחיב את שיתוף הפעולה בין שני המדינות ובין חברות ישראליות בהמשך לחתימת הסכם בתחום החקלאות בנובמבר 2017.

השר אריאל אמר: "קרואטיה וישראל, שואפות לחזק את יחסי הידידות הקיימים בין שתי המדינות. אני מודע לחשיבות החקלאות בשתי המדינות. המחסור הקבוע במים באזורנו הביא לפיתוח טכנולוגיות חדשניות ופתרונות יצירתיים לחסכון ושימוש במים החל מהשקיה ושימוש במים שוליים, טיפול וטיהור במים מושבים, והתפלת מי ים. היו בטוחים שאנו בישראל , המגזר הציבורי והפרטי העוסקים בתחום המים והטכנולוגיה החקלאית כאחד, נהיה שותפים נאמנים לקידום התחומים הללו בשתי המדינות. לאור המפגשים המשותפים, אני מצפה לתוכנית עבודה ולשלב היישום. ההסכם שנחתם הוא צעד ראשון לעתיד משותף טוב יותר."

מוקדם יותר היום השתתף הנשיא בטקס הנחת זר לזכר הנופלים במלחמת העצמאות הקרואטית באנדרטה שבבית הקברות Mirogoj.