הרב בקשי דורון מתקשה לעלות לתפילה במערת המכפלה

יו״ר ועד מתיישבי השומרון, צחי דיקשטיין, שיגר מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן בדרישה להנגיש את מערת המכפלה כדי לאפשר לכל אדם להגיע לתפילה בקברי האבות.

דיקשטיין שיגר את מכתבו על רקע תיעוד שפורסם היום (שלישי), בו נראה הראשון לציון הרב בקשי דורון מגיע לתפילה במערת המכפלה ונאלץ להזדקק לעזרתם של שני לוחמי מג"ב אשר נשאו אותו עם כיסא הגלגלים במעלה המדרגות.

''כידוע לכבודו מערת המכפלה בחברון הינו מבנה דתי ולאומי השני בחשיבותו בישראל", כתב דיקשטיין לשר הביטחון וציין כי במקום מבקרים למעלה ממיליון וחצי אנשים בכל שנה. ''בשנת 2010 נקבע על ידי הממשלה שמקום זה הינו אתר מורשת לאומית ובשנת 2017 נקבע על ידי ארגון אונסק''ו שמקום זה הינו אתר בעל מורשת עולמית.

''חרף כל זאת ישנה אוכלוסיה אשר הכניסה למקום מנועה ממנה. מדובר באוכלוסיית הנכים, המוגבלים והקשישים שנאלצים לטפס למעלה ממאה מדרגות''.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון תיאר במכתבו לליברמן כי ''אדם המוגבל בתנועה פשוט לא יכול לעלות, לבקר ולהתפלל במקום. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות קובע שמוסד ציבורי חייב להיות נגיש לנכים ומוגבלים, אולם תושבי יהודה ושומרון הינם אזרחים סוג ב' כנראה.

''אני פונה אליך בבקשה להנחות את המינהל האזרחי להסיר את החסמים כי גם לבעלי מוגבלויות המבקרים ביהודה ושומרון יש זכויות בדיוק כמו מקביליהם בתל אביב. לא ניתן אפילו לדמיין שמבנה כמו 'הבימה' בתל אביב לא היה נגיש'', הוסיף דיקשטיין.