שילוב מנצח
שילוב מנצחצילום: יח"צ OU ישראל

מחנה המנהיגות הבין-לאומי של ארגון ״OU ישראל״ בהשתתפות עשרות בני נוער מרחבי העולם, הגיע לסיומו.

תוכנית המנהיגות של מחנה דרור, מחנה הקיץ של הארגון, מאחדת נוער יהודי העולה לכיתות י"א וי"ב מארצות שונות ברחבי העולם, בהן ברזיל, צרפת, ארה"ב וגם מישראל, לשלושה שבועות שבמהלכם נפגשו החניכים עם דמויות מובילות בציבוריות הישראלית העוסקים בתחומי ידע מגוונים.

התוכנית איפשרה למשתתפיה לקחת פסק זמן מהלימודים בתיכון, לברר את מקומם האישי ותפקידם כנוער בקרב משפחותיהם, קהילותיהם ובקרב העם היהודי בכללותו.

לצד הפעילויות והאטרקציות החברתיות ניתן דגש על פיתוח עצמי, הקניית כלים למנהיגות, וכן מתן סדנאות העשרה בזהות והיסטוריה יהודית.

בנוסף, במסגרת התוכנית, זכה הנוער לקורסי העשרה ממרצים בכירים בנושאי ממשל ופוליטיקה, כלכלה והיי-טק לצד פעילויות תורה וחסד. כמו כן, חניכי המחנה השתתפו בסדנאות המקנות כלים אישיים כמו עמידה מול קהל, הדרכה, הנהגה וביטחון עצמי.

בשבועות האחרונים ביקרו עשרות החניכים והחניכות בכנסת, בישיבת מרכז הרב, סיירו ביד ושם, בבית הנשיא ובאוניברסיטת בר-אילן. החניכים למדו על מנהיגי העם היהודי לאורך הדורות וקיבלו טיפים על תכונות הנדרשות ממנהגי ציבור.

לאחר הסדנאות השונות באזור ירושלים וגוש-דן, עלו בני הנוער לצפון והתארחו בקשת יהונתן ובמדרשת הגולן מבית עמותת 'רוח הגולן', שם הם הצטרפו לעוד מעל 300 חניכי מחנה דרור בגולן, טיילו, סיירו באתרי מורשת קרב וחיזקו את הקשר לארץ ישראל.

"תוכנית המנהיגות מהווה הזדמנות מעולה להתפתח כאדם וללמוד כיצד להיות מנהיג", מספר סמי גרינברג, בוגר כיתה י"ב מניו ג'רזי. "באחת השיחות קיבלנו טיפ מנהיגותי שמדגיש כי מעבר לביטחון ולאסרטיביות, מנהיג גם חייב לדעת להביע את עצמו היטב ולהילחם על העקרונות שבהם הוא מאמין, ובעיקר לזכור שתפקידו לשרת את הציבור ולא להיפך. המחנה ללא ספק חיזק את הקשר שלי לישראל, לנופיה ולאנשים הנפלאים החיים בה".

סמנכ"ל OU ישראל ויוזם התוכנית, חיים פלזנר, אמר ״השילוב של נוער יהודי מכל העולם שמתקבץ יחדיו לחוויה משותפת הוא ללא ספק שילוב מנצח. תוכנית המנהיגות וקמפ-דרור הן תוכניות ערכיות ומשמעותיות שנותנות לנוער כלים לחיים. חשוב שנזכור שהנוער של היום הם המנהיגים של המחר".

הרב אבי ברמן, מנכ"ל OU, אמר כי ״בני הנוער בתפוצות הם העתיד של יהדות העולם. יש חשיבות רבה בטיפוח הזיקה למדינה אצל בני הנוער כבר בגיל צעיר, על מנת לחברם לישראל ולבנות אצלם את הבסיס הנכון שיוכלו בעתיד לשמש כמנהיגים איכותיים בקהילותיהם. המסע המשמעותי שהנוער עבר פה הוא נגיעה קטנה בתחום ממנו הם יכלו להתעצם ולהשפיע בעתיד הקרוב מאוד על סביבתם ועל עתיד עם ישראל כולו".